Martin A. Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Emnetittel sier vel sitt... Jeg har xp pro, de har home. Alle er i MSHOME, ser maskinen hans når jeg skriver "mshome". Men når jeg trykker på pc'en hans, kommer det bare at vi ikke har tillgangsrettigheter til maskinen. Sikkert bare 1 ting vi må endre på, så funker det ikke. Men vi vet ikke hva Hjelp oss Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 aktiver gjest-kontoen Lenke til kommentar
MoFFaSSa£ Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 har dere branmuren på????? For jeg har opplavd noe lignenes når jeg hadde den på, alt ble fiksa når jeg skrudde den av. det kan ha noe med å gjøre at dere ikke deler noen filer???? Er ikke sikker om noen av de tingene fungerer Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Dersom du får beskjed om å skrive inn passord for å få tilgang, så er det som Squeegie sier, aktivere gjest -accounten på pc-en til han du skal inn på. Lenke til kommentar
smurf69 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Prøv å slå av enkel fildeling. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Prøv å slå av enkel fildeling. Hvor gjør man det? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Mye lettere å spørre her enn å kuke inne på maskinen Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 M4rTiN: Er vanskelig å komme med tips dersom du ikke kommer med tilbakemeldinger på forslag.. Har du prøvd å aktivere gjeste kontoen? Høyreklikk på min datamaskin - behandle - brukere - høyreklikk på gjest, og fjern krysset der det står "Deaktiver denne kontoen" Lenke til kommentar
Kristoffer(x1co) Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Nei det er jo feil... Du må Innpå brukergreiene > FInne den brukeren du bruker til vanlig og velge slett denne kontoen. du får spørsmål om og beholde filer eller slette dem, Jeg hadde beholdt dem, fordi jeg har så masse STÆSJ at jeg er FORBANNA hver gang noen kommer med et slikt bullshit spm. som dette Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 M4rTiN: Er vanskelig å komme med tips dersom du ikke kommer med tilbakemeldinger på forslag.. Har du prøvd å aktivere gjeste kontoen? Høyreklikk på min datamaskin - behandle - brukere - høyreklikk på gjest, og fjern krysset der det står "Deaktiver denne kontoen" Denne maskinen har home edition, altså den maskinen som vi andre ikke ser. Så jeg fant ikke det med gjestekontoer. Men gjestekontoen er aktivert Lenke til kommentar
birgeru Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det virker som et typisk brannmurproblem. Sikker på at det ikke er en brannmur der (Norton e.l.)? Og delte dokumenter mappa er på dataen hans, med "hånd under"? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Det virker som et typisk brannmurproblem. Sikker på at det ikke er en brannmur der (Norton e.l.)? Og delte dokumenter mappa er på dataen hans, med "hånd under"? Det har seg slik at han andre også har på brannmuren, og han har jeg ingen problemer med :S Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har også samme problemet. Det er en kar som ikke kommer inn på noen annens pc. Alle andre finner hverandre og ham. Han finner ingen. Alle kjører Win XP pro med all sikkerhet av, og ingen andre brannmurer e.l. RART Ikke funnet løsningen enda. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Mange gode forslag her... Jeg vil tro at vedkommende har installert noe "søppel" som har tuklet til Registry.. Har vært borte i tilsvarende problem i hjemmenettverk.. Det finnes en "hidden feature" i Registry.. "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa" Under denne "branch" ligger "restrictanonymous" Denne skal stå til 0.. på den PC'n som jeg hadde problem med lå det 1 (dvs. på). Sjekk dette.. Lenke til kommentar
Deathknight Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hei Jeg har vært borti noe av det samme. Da var det at den det ikke fungerte for hadde 255.255.0.0 subnet mask, mens resten hadde 3X255. Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har det samme problemet hos meg, og har gjort alt det dere har nevnt før, men det vil ikke fungere uansett. Har 3X255 i subnet mask jeg og... det eneste du kan gjøre er å sette opp en dc++ server eller ftp server slik at du kan dele filer på den måten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå