Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LAN; Vi ser ikke han, han ser oss


Anbefalte innlegg

Emnetittel sier vel sitt...

 

Jeg har xp pro, de har home. Alle er i MSHOME, ser maskinen hans når jeg skriver "mshome". Men når jeg trykker på pc'en hans, kommer det bare at vi ikke har tillgangsrettigheter til maskinen. :no:

 

Sikkert bare 1 ting vi må endre på, så funker det ikke. Men vi vet ikke hva :cry:

 

Hjelp oss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

M4rTiN: Er vanskelig å komme med tips dersom du ikke kommer med tilbakemeldinger på forslag.. Har du prøvd å aktivere gjeste kontoen?

 

Høyreklikk på min datamaskin - behandle - brukere - høyreklikk på gjest, og fjern krysset der det står "Deaktiver denne kontoen"

Lenke til kommentar
M4rTiN: Er vanskelig å komme med tips dersom du ikke kommer med tilbakemeldinger på forslag.. Har du prøvd å aktivere gjeste kontoen?

 

Høyreklikk på min datamaskin - behandle - brukere - høyreklikk på gjest, og fjern krysset der det står "Deaktiver denne kontoen"

Denne maskinen har home edition, altså den maskinen som vi andre ikke ser. Så jeg fant ikke det med gjestekontoer. Men gjestekontoen er aktivert

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mange gode forslag her...

Jeg vil tro at vedkommende har installert noe "søppel" som har tuklet til Registry..

Har vært borte i tilsvarende problem i hjemmenettverk..

Det finnes en "hidden feature" i Registry..

"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa"

Under denne "branch" ligger "restrictanonymous"

Denne skal stå til 0.. på den PC'n som jeg hadde problem med lå det 1 (dvs. på).

Sjekk dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...