Gå til innhold

Fjernstyring... jah!


Anbefalte innlegg

Med det samme dere er inne på saken, hvorfor ikke bruke en f.eks nokia 5110 og koble den til pc'n med slik service kabel? Da kan du jo sende meldinger (ifra pc'n), og er du litt fingernem kan du vel ringe oxo.. (bruk hands-free)

 

Hvem klarer og bake inn mobilen i toweret da? råkul case-mod :smile: mobil display i fronten osv :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med å bruke tekstmeldninger for å slå av og på PC'en er fullt mulig, men du trenger da et GSM-modem (med RS232 (Com port) interface).

 

Du trenger også et stk. mikrokontroller og programmeringskabel. Mikrokontrolleren trenger da rs232 interface og signalutganger. Jeg anbefaler Atmel :smile:

 

Så må man programmere mikrokontrolleren i C, der du konstant lytter på RS232 inngangen og ser om du får inn en tekstmeldning, når dette skjer kan man filtrere denne ut for å så se hva den inneholder, og sende et signal til WOL porten for å slå av, restarte etc...

 

Men nå må jeg gå

Lenke til kommentar

Quote:


Så må man programmere mikrokontrolleren i C, der du konstant lytter på RS232 inngangen og ser om du får inn en tekstmeldning, når dette skjer kan man filtrere denne ut for å så se hva den inneholder, og sende et signal til WOL porten for å slå av, restarte etc...


 

Mobiltelefoner sender ikke noe ut på RS-232 porten når de får en tekstmelding (siden denne er kompatibel med Haynes AT instruksjonssett), så man blir nok nødt til å "pulle" info fra telefonen nå og da.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-17 23:35, house skrev:

bare en liten rettelse til ENG.txt .. det heter pliers ikke thong.. =) tang på engelsk er pliers uansett antall =)





Housey



 

Thong er riktig du, bladde opp i en ordbok =) men det er jo en mindre bagatell da :grin:

 

Flere ideer takk!!! Bring em over :lol:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


Den 2002-05-16 10:13, Cir|th skrev:

Quote:


Den 2002-05-15 15:00, MaxCPU skrev:

Må jeg har WON på hovedkortet? Tror jeg bare har det på nettverkkortet nemlig...


Har kr7a raid..


 

Bare koble den til strømledningen..

 

Går det an å tjuvkoble WOL fra nettverkskortet på denne måten og? Har WOL på nettverkskortet, men ikke hovedkortet, og det gnager.

Lenke til kommentar

Hei Cyberwhore

 

Har samme spørsmål som "Ever". Har nettverkskort med WOl kan det brukes på samme måte?

 

Hadde vært kult med en bruks anvisning. Litt vanskelig å se hva som er gjort på enkelt av bildene.

 

Foresten du kan ikke være så veldig gammel:) Hvis det er deg det er bildet av på serveren?

 

Stå på og takk for tippsene. Sender deg en tekst melding hvis jeg sliter.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Prøver å skape litt liv i denne diskusjonen igjen. Noen som har fått til dette her ?

 

En annen ting jeg er intr. i er om det gikk an å få en mobiltelefon til å ringe opp et forhåndsprogrammert nummer når f.eks pc'n blir startet. Eller når noe starter kaffetrakteren :grin:

 

Dette er vel litt motsatt av det som er diskutert, men går vel egentlig ut på det nesten det samme rent teknisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...