Gå til innhold

Fjernstyring... jah!


Anbefalte innlegg

Personsøkere vil ikke fungere etter 2003. Telenor Mobil vil da slå av nettet og fjerne antennene. Det er derfor denne WaveCom modulen har kommet inn i bilde nettopp til fjernstyring av alt mulig rart og da via tekstmeldinger begge veier. Kult å kunne sende en tekstmelding for å starte en server og få tilbakemelding om at den er oppe, evt. en feilmelding hvis noe hang under oppstart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ta å lage meg hjemmeside med slike enkle, tøffe moder nå i nærmeste fremtid, men ellers så kan du vel bare ta å ringe meg? etter klokka 3, er jeg på trening så ringer jeg tilbake :grin: evt send ei melding, nummeret er som følger: 95748794...

------------------------------------------------

har tenkt på en måte å slå av PC-en åsså...

men hvorvidt den funker er vel en annen sak....

 

for å slå av enkelte pc'er, må knappen holdes inne konstant, ikke sant?

 

hvis jeg tar en nokia og lager en konstant flat ringetone som varer i eks antall sekund... kansje pc'en vil slå seg av... men dette er jeg ikke sikker på...

 

men det er bare en måte å finne det ut på... SEND MEG EN NOKIA!!! :grin:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: {CyberWhore} på 2002-05-15 13:41 ]

Lenke til kommentar

Skal se om jeg får ut en WaveCom fra lageret og teste litt hjemme i kveld. Modulen kommer i flere utgaver, men den ene kan f. eks. bygges inn i kabinettet med en antenne utenfor. Den har også tilkopling for 9 pin seriell kabel og de fleste hovedkort i dag har jo en seriell utgang direkte på hovedkortet. På W2k så kan man vel bruke UPS tjenesten for å slå av maskinen igjen. Den kan man jo konfigurere manuelt og det er jo bare noen ledere på 9 pin som skal legges høye og lave, alt etter som.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 13:51, {CyberWhore} skrev:

WaveCom greiene.. er ikke disse sinnsvakt dyre?!

sjekka litt rundt på bla acte.no... stod ikke oppgført noen priser der....


hva ligger et kort på? 1500+? tror jeg holder meg til telefonen min, ihvertfall for en stund....


 

Prisen er jeg neimen ikke sikker på, men 1000+ vil jeg vel tro den koster. Jeg jobber på ACTE så jeg betaler ikke så mye for en slik en! :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 13:55, sjanten skrev:

hvorfor ikke sette opp en 486 til "power server"?


jeg tror signalet til summeren er jevnstrøm, og at summeren gjør det om til en pulserende strøm.


 

huh?

selvfølgelig er det dc strøm på telefonen, vekselstrøm = sterkstrøm og dette finnes ikke i en pc, annet en i en power... siden en mobil telefon har et batteri på en 4-5 volt, er det ikke vekselstrøm her...

 

men etter litt testing, har jeg funnet ut at wol porten (Min ihvertfall) funker som en slags restart knapp når pc'en er på...

 

det er bare å kortslutte den svarte og røde ledningen, og vips så restarter den...

 

"jeg liker å mekke hardware!" :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 13:36, Wilhelmsen skrev:

Er det mulig å få lagt til en guide eller no?

for oss mindre begavede data-brukere?

dette her virka jo bare helt drittkult da, sende en tekstmelding for og starte opp pc`en.... evt. reboote


 

ehrm.. bare en liten tanke ang. sende melding

 

dette vil jo fungere et par ganger, men hva gjør du når simkortet er fult? det blir jo litt surt og åpne kabinettet hver 12 gang du skal starte pc'en?

 

ringe er vel et bedre alternativ enda ja

Lenke til kommentar

Hei {CyberWhore}!

Vel,det var no ein how too i alle fall.. :wink:

Men,sikkert greit om du lager ein på Norsk.

Da det sikkert ikkje er alle som er så stø i svensk..

Og at det kanskje finst lettare metodar..

Btw,har du telefonenen inne i pcén?

Tenker på stråling etc..

Det skal gå ann å få pcén til å starte med ei tekstmelding..Men,da må ein kople litt anner ledes enn når ein vil at ein skal kunne få starta pcén ved å ringe til den..

Btw,denne type løsninger burde være billigare enn Wavecom sine løsningar..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 08:46, {CyberWhore} skrev:

Satt og leste et inlegg fra dere i går... om å lodde en telefon fast på en pc for å fjernstarte den...
:grin:
Dette hørtes tøft ut så jeg gikk igang med å stjele telefonen til lillebroren min...



 

Hvis broren din skulle bli sur eller noe så fortell han at du gjorde han en tjeneste!! Motorola cd160 er noe dritt! Har selv 2 stykker liggende! Kanskje jeg skal prøve dette... Eller kan jeg slå i stykker T68'n..er kanskje jeg skal holde meg til cd160 drittet!

Lenke til kommentar

den wake-on-lan saken på hovedkortet trenger altså 0,7 volt? Jeg driver og mekker meg samme sak som deg, med samme tlf ;D (gode gammle Motorola cd160)

Det er altså 3 lednonger som skal inn på den "wake-on-lan porten" på hovedkortet(?) hvor skal jeg ha det 2 ledningene med strømmen på?

og btw når jeg målte strømmen på min "buzzer":D utgang så var den på rundt 4 volt, har det kanskje noe med hva slags ringelyd som står på eller no? :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...