Gå til innhold

Fjernstyring... jah!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-15 18:14, AnDis skrev:

den wake-on-lan saken på hovedkortet trenger altså 0,7 volt? Jeg driver og mekker meg samme sak som deg, med samme tlf ;D (gode gammle Motorola cd160)

Det er altså 3 lednonger som skal inn på den "wake-on-lan porten" på hovedkortet(?) hvor skal jeg ha det 2 ledningene med strømmen på?

og btw når jeg målte strømmen på min "buzzer"
:D
utgang så var den på rundt 4 volt, har det kanskje noe med hva slags ringelyd som står på eller no? :razz:


 

 

ikke nødvendisvis 0,7, men det trenger kryssing av pluss minus... bare ikke bom på akkurat den...

 

+ på + og - på -!!! ViKTIG! :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 18:14, AnDis skrev:

den wake-on-lan saken på hovedkortet trenger altså 0,7 volt? Jeg driver og mekker meg samme sak som deg, med samme tlf ;D (gode gammle Motorola cd160)

Det er altså 3 lednonger som skal inn på den "wake-on-lan porten" på hovedkortet(?) hvor skal jeg ha det 2 ledningene med strømmen på?

og btw når jeg målte strømmen på min "buzzer"
:D
utgang så var den på rundt 4 volt, har det kanskje noe med hva slags ringelyd som står på eller no? :razz:


 

har en slik teit lyd jeg, fikk ikke nøyaktig måling av antall volt, kan sikekrt stemme dette med 4V, siden batteriet er 4,7...

 

sett ringelyden til en som har en høy tone og dabber ut, for å hindre belastning på HK...

 

ta bilder før du ødlegger telefonen, så kan vi lage bilde guide! :grin:

det var foresten spm om dette tidligere, og ja jeg "jobber"! :lol:

 

det er foresten to ledninger som skal fra buzzeren og til HK, på wol ledningen min er det svart+rød (minus og pluss) i tillegg til jording som er grønn(?) tror jeg...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 09:00, Mr.Hassan skrev:

Hei!

Må prøve å skaffe meg ein billig mobiltelefon til dette prosjektet..


Trur ein kammerat hadde ein gammal Ericsson telefon eg kan få/kjøpe for ein billig penge...:wink:



 

hadde en ericsson gh688 liggende, men finner den f--n ikke igjen... den hadde vært fin til dette prosjektet! skal sjekke om de har en liggende der jeg jobber :smile:

Lenke til kommentar

Hei {CyberWhore}!

Folk leiter som "gale" etter gamle mobiltelefoner til prosjektet no :wink:

 

Men,trur eg skal vente til du kommer med ein guide..

(stoler ikkje heilt på svenskene.. :wink: )

(neida,svensker er hyggelige folk dei.. :wink:)

Men,eg trenger ikkje noko wake on lan hovedkort..

Skal fungere på alle hovedkort..?

Har du tenkt litt meir på det med sms/ringetone for å starte pcén? (er det lik koping på alle mobiltelefoner?)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 10:51, Mr.Hassan skrev:

Hei {CyberWhore}!

Folk leiter som "gale" etter gamle mobiltelefoner til prosjektet no :wink:


Men,trur eg skal vente til du kommer med ein guide..

(stoler ikkje heilt på svenskene.. :wink: )

(neida,svensker er hyggelige folk dei.. :wink:)

Men,eg trenger ikkje noko wake on lan hovedkort..

Skal fungere på alle hovedkort..?

Har du tenkt litt meir på det med sms/ringetone for å starte pcén? (er det lik koping på alle mobiltelefoner?)





 

det er ikke alle mober som har samme utganger, men kan tenke meg at eldre telefoner er lettere å bruke til dette prosjektet i.o.m. at disse er feite og klompete ( :lol: ), og derfor lettere å finne fram i.... bare se på motorolan min... masse plass og lodde på, enkle greier... en nokia vil vel med andre ord være trang(hehe) og vanskelig å lodde på...

 

hvis en kobler telefonen på power knappen kan du ihvertfall starte opp pc'en... skal teste idag, melding om dette kommer vel i morgen!

 

send meg privat melding om lagringsplass til bilder!!! har ikke mer plass på min side!!!!

Lenke til kommentar

Jobber på spreng her for å få lagt ut en guide til dette prosjektet... denne vil mest sannsynlig ligge online på home.no midlertidig, jobber også med å hive ut en hjemmeside...

 

vil noen være med på å lage en slik mod side, med tøffe funksjonelle moder til pc'en...

eller om noen har et tips til en side der du får gratis .org / .net domene hadde dette vært bra!

 

Er noen interissert kan de sende meg en rivat melding! Dette hadde vært kjempekult og gjennomføre!

 

siden kommer vel opp i løpet av mandag, med en guide... tar forbehold om en forsinkelse pga examen!!! tilgi meg :lol:

Lenke til kommentar

Quote:



har tenkt på en måte å slå av PC-en åsså...

men hvorvidt den funker er vel en annen sak....


for å slå av enkelte pc'er, må knappen holdes inne konstant, ikke sant?


 

Hvorfor ikke mellomontere et skrittrelè?

Ring-Ring: pc starter

Ring-Ring: PC slukker

osv.

Og har du muligheten på din mobil, så sperrer du for alle anrop untatt ditt eget :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...