Gå til innhold

Fjernstyring... jah!


Anbefalte innlegg

Satt og leste et inlegg fra dere i går... om å lodde en telefon fast på en pc for å fjernstarte den... :grin: Dette hørtes tøft ut så jeg gikk igang med å stjele telefonen til lillebroren min...

 

så lokaliserte jeg buzzeren, siden det er denne som ringer... Sage klippe lime banke, og vips så var der en passe fin plass å lodde ledninger på...

 

så var det testing! tok voltmeteret og målte spenningen på de to utgangene, 0.7 V... passer bra... loddet fast ledningene og kjørte disse ned i WOL ledningen min (WOL=Wake On Lan)...

 

Prosjektet har jeg nå valgt å kalle "Wake On Call"!

 

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

 

http://home.no/pytagoras/bilder/

 

-=kommer i løpet av en halvtime, blir uploadet no!=-

(CET 08:48)

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: {CyberWhore} på 2002-05-15 08:48 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: {CyberWhore} på 2002-05-16 11:02 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: {CyberWhore} på 2002-05-16 11:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Ja,det var dette eg kunne tenkt meg å gjordt..

Men,må da kanskje ha eit WOL hovedkort..

Ser du har ein pentium 2 prossessor.

Eg har ein pentium 2 233Mhz prossessor eg kunne tenkt å gjordt dette med..

Kor har du plassert mobiltelefonen?

Inne i pcén?

Funker med lydløs også?

Det som kanskje er viktig no er å ha opplada batteri..

Eller har du mobillader adapteren inni mobiltelefonen?

Lenke til kommentar

joda... må vel ha WOL port, men kan tenke meg at det går an å koble paralell koble telefonen på startknappen, siden det bare er en liten kobling mellom pluss og minuspolene som skal til...

 

du kan ikke ha lydløs på telefonen siden (ihvertfall jeg) loddet ledningene fast i buzzeren (Der det ringer, og lager en jævlig lyd)... Skal modde en lader fast inne i strømboksen, slik at jeg ikke trenger en ekstra kontakt til lader... eller kansje jeg skal bruke en av strømledningene, disse går jo på 12 V, noen Ohm ting og denne er på 4, et eller annet....

Lenke til kommentar

Buzzeren tar du selvfølgelig ut... ser vel ikke den på bildet av loddinga...?

tar du ut denne, vil selfølgelig telefonen bli lydløs... men setter du den på lydløs software, så vil jo du ikke få strøm ut av telefonen... da er det jo ganske meningsløst... ikke sant?

 

et tips... kjøp et nytt sim kort til et slikt prosjekt... kompisene mine satt og tulleringte meg i heile forbanna gårkvelden! **** ass...

Lenke til kommentar

gjør som meg, stjel fra familien... du har tross alt mer bruk for den... :grin: (en spøk for de som ikke skjønte det)

 

Rimi har vel no billig? 3210 eller noe.. skal ikke så mye til, alle har vel en telefon liggende....

 

se bare på den jeg brukte (grøss), du kan faktisk putte inn 4 vanlige (!) AA batteri og den fungerer!!!

Lenke til kommentar

Personsøker funker vel det åsså... tror jeg... bare det har en svak utgang (et par ledninger slik som jeg laget...) så holder det vel...

 

har tenkt på en måte å slå av PC-en åsså...

men hvorvidt den funker er vel en annen sak....

 

for å slå av enkelte pc'er, må knappen holdes inne konstant, ikke sant?

 

hvis jeg tar en nokia og lager en konstant flat ringetone som varer i eks antall sekund... kansje pc'en vil slå seg av... men dette er jeg ikke sikker på...

 

men det er bare en måte å finne det ut på... SEND MEG EN NOKIA!!! :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...