Gå til innhold

Tastatur som likner Keytronic?

Anbefalte innlegg

Jeg er en svoren fan av KT2001 fra Keytronic:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118888&cks=PRL

Men pga diverse problemer med en harddisk trenger jeg muligens et nytt tastatur :whistle:

Så jeg lurer litt på Keytronics "Multimedia":

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122775&cks=PRL

Er det noen som har dette? Har det den kjente "Keytronic-følelsen" i tastene? Er det en grunn til at det er så billig?

Har kikket på mange andre tastaturer, inklusive det nye Logitech LX 501 på Binders, men jeg må nok bare innse det; jeg elsker Keytronic.

Finnes det evt noen andre som har liknende taster? Helst med tråd, men ikke et must.

(Har ikke likt noen Logitech jeg har prøvd noensinne, så det blir vel helst noe annet tenker jeg. Men den nye MX1000-musa er jeg fornøyd med)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter her med begge to faktisk. Synes ikke KT2001 har 100% den samme følelsen som de gamle og gode keytronic tastaturene, men det er nok ett av de beste tastaturene på markedet :)

Multimedia tastaturet er ikke spesiellt bra hvis man sammenligner med KT2001, knappene er litt mykere, og tastaturet virker "overall" endel billigere og skrøpeligere. Men synes faktisk det er ett av de bedre i den prisklassen :) Selv om KT2001 er billig også.

Hvorfor i alle dager kan du ikke bruke KT2001? :) Det er jo det beste, hehe.

Lenke til kommentar

Jeg bruker KeyTronic KT1000, og det er noe av det mest stilrene tastaturet som er på markedet. Dessuten er det meget godt å skrive på. KT2001 er sikkert like bra. Hvorfor ikke bare kjøpe deg et nytt KT2001 hvis du er så fornøyd med det?

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Jo, det blir nok et nytt KT2001 da. Er jo ikke vits i å spørre om råd om man ikke skal høre på dem :)

Hadde litt lyst på snarveiene på "Multimedia" men hvis det virker bittelitt skrøpeligere blir det heller KT2001. Snarveier har man andre steder likevel.

Men det KT1000... Finner ikke noen store bilder av det. Er tasteoppsettet like tett, men rammen rundt mindre? Fikk litt lyst å prøve det. Lite og fint ;)

Og til slutt da: svart eller "hvitt"?

Har lenge holdt meg til hvitt da jeg ikke tøtsjer, og av og til trenger å skrive i halvmørke. Da er det vanskelig å se tastene. Men svart er mye penere sammen med resten av datautstyret. Valg, valg, valg :hmm:

EDIT: takker for gode svar. Litt distré her..

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Sånn ser KT1000 ut. Jeg valgte svart, fordi det passer sammen med skjermen og stereoanlegget, og for at jeg skriver ekte touch. Det ser drit tøft ut i svart, samtidig som du får den spesielle KeyTronic-følelsen.

Edit: enklere enn dette går det ikke an å få.

post-25-1097058617_thumb.jpg

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Jeg sverger til KT1000.. Forsøkte meg på et KT2001, men måtte bytte tilbake til KT1000 av hensyn til de andre på kontoret sin hørsel.. KT2001 bråkte noe grønnj**** :D (og jeg bruker ikke knokene på tastaturet for å si det slik, men om man skriver tålelig fort så blir KT2001-lyden irriterende for andre).

Lenke til kommentar

Mitt nye KT1000 er nå på plass, og kostet ca 150 spenn hos Komplett.

Bare brukt det noe timer, men kan allerede si at dette er en stor hit hos meg. Akkurat som jeg ønsket, og litt til. Rett og slett perfekt!

Takk for anbefaling!

EDIT: det bildet litt over her stemmer ikke helt. Der ser spacetasten litt buet ut nede. Det er den ikke her. Og Keytroniclogoen er her under lampene, ikke over som på bildet. Mulig det er en ny variant, men glimmers er den iallfall.

EDIT 2: AHA! Jeg har jo fått basketversjonen! Produktnummer KT1000PS2BLNO... :tease:

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Basketversjonen? Vil ikke spekulere i hva du legger i det.

Koden var jo grei da.. PS2-plugg +

BLack color NOrwegian layout

Angående det du sa om å ikke skrive "touch". Den enkleste måten å lære seg det på en gang for alle er å rett og slett la være å se på tastene.. svart tastatur i mørkt rom forhindrer dette ganske greit da :cool:

Om du driver å ser på tastene når du bestemmer deg for å skrive noe så gjør du deg selv en bjørnetjeneste. Det er en dobbelt operasjon for hjernen din fordi både øynene og fingrene dine leter etter de samme tastene, og det tar lengre tid. Det er bedre å la "hukommelsen" som sitter i fingrene ta seg av tastetrykk, så går det etterhvert over til en vane og du blir en racer på å skrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...