opresterud Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Her på bruket så er det noen felles skrivere for alle kontorene (næringspark). Jeg er avhengig av ett eget lukket nett, og har dermed satt opp enn D-Link DI-604 som brannmur/ruter mellom nettet og mine maskiner. Men så skulle jeg gjerne hatt tilgang på disse skriverne... Begge to står rett på nettet og har da helt sikkert sine egne IP adresser. Men før jeg begynner å fikle alt for mye med dette, er det i det hele tatt mulig å få det til gjennom en NAT? Lenke til kommentar
werwer Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 helt klart mulig, men det kan jo bli mye styr.. du må vel kanskje bruke portforwarding for å få det til, om printerne krever noe avansert 2veis kommunikasjon og det kan kanskje bli vanskelig hvis flere enn en maskin på nettet ditt skal ha tilgang til printerne.. da kan en løsning være å dele printerne på en maskin som har tilgang, så maskinene på ditt nett skriver ut via den maskinen ..bare noen tanker.. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det beste er vell å sette opp en printserver. Lenke til kommentar
werwer Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det beste er vell å sette opp en printserver. også kalt "å dele printerne på en maskin som har tilgang, så maskinene på ditt nett skriver ut via den maskinen", om man liker å bruke masse unødvendige ord Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Skulle tro det var mulig å lage en åpning i brannmuren for adressen og porten til hver enkelt skriver? Se i konfigurasjonsmenyen under Advanced og Firewall. Mener å huske du kan legge inn ranger av porter også. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det beste er vell å sette opp en printserver. også kalt "å dele printerne på en maskin som har tilgang, så maskinene på ditt nett skriver ut via den maskinen", om man liker å bruke masse unødvendige ord Evt. kjøpe en svitsj som har LPT-utgang eller USB Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hva med å lese den første posten? Han skal bruke skrivere som allerede ER delt ut på nettet, han lurer jo bare på om han kan nå printerene gjennom NAT routeren hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå