Gå til innhold

BIOS-Settings?!

Anbefalte innlegg

Hva slags settings skal jeg har for å kjøre en p4 1,6GHz sammen med 266Mhz RAM?

Nå står det på 133Mhz og 3,3,2,1 på settings tingen, men da blir CPU speed 2,13Ghz, har ikke nok kjøling til det enda tror jeg.

Rammen vil ikke fungere med 100Mhz (200Mhz) bus. Fikk i alle fall ikke bilde på skjermen da (GF3 TI200).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Du må ikke blande sammen multiplyeren til CPU'en og minne instillingen, for instillingene du oppgav kan bare være slik og så går du inn på CPU Soft Menu 3 (Hvis ABIT hovedkort) eller lignende på andre hovedkort.. der stiller du inn frekvensen på CPU'en (FSB og Multiplyeren)....

Lenke til kommentar

Ja, 133mhz fsb skal normalt sett resultere i 266mhz minnehastighet.

Du har nok ikkenoe valg når det gjelder prosessorhastigheten, for en 1.6mhz NW kjører orginalt på 16x100mhz (=1600mhz). Du kan ikke endre på multiplieren, så når du skrur opp til 133mhz fsb blir prosessorhastigheten din 16x133=2128mhz.

Jeg er ikke sikker på hva de dividertallene betyr i praksis, men i teorien så forteller de deg hvilken hastighet agp/pci/minne/? kjører på i forhold til fsb'en. (Divideren er som navnet tilsier det tallet du skal dele fsb'en på for å få den respektive hastigheten til den bussen det gjelder).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...