Gå til innhold

Er skjermkortet ødelagt?


And.rs

Anbefalte innlegg

[GDI]Raptor : Leste posten litt fort, men jeg mener fortsatt at en 350W psu KAN være for dårlig hvis den er av dårlig kvalitet, og det er nettop det jeg skrev i min forrige post.

 

Resssa : Prøv å last ned MBM5 og se litt på hvordan spenningene på di forskjellige volten ligger, spesielt 12v linja.

 

Du kan selvsagt prøve å oppdatere bios på hk og se om det hjelper noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[GDI]Raptor : Leste posten litt fort, men jeg mener fortsatt at en 350W psu KAN være for dårlig hvis den er av dårlig kvalitet, og det er nettop det jeg skrev i min forrige post.

 

Resssa : Prøv å last ned MBM5 og se litt på hvordan spenningene på di forskjellige volten ligger, spesielt 12v linja.

 

Du kan selvsagt prøve å oppdatere bios på hk og se om det hjelper noe.

Har du en link til hvor jeg finner mbm5?

Lenke til kommentar
kan hende at hovedkortet ikke "liker" kortet ditt. eller at kortet sliter med å sammarbeide med resten av pc hardwaren din

Jeg kan skrive opp systemet, så kan kansje noen si om det ser greit ut?

 

System::

 

- In-win S564 Midi Tower ATX Black 350W

 

-MSI K8n NEO2 Platinum-54G Mainboard S939 (nForce3 250 ultra,SATA,DUA)

 

-Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB

 

-Gainward Geforce 6800 128 MB GS DDR (AGP, "ultra/2100 Golden Sample#, Re)

 

- Samsung spinpoint P80 80GB S-ATA

 

-LG DVD spiller IDE 16x/48x Bulk Sort

 

-AMD Athlon 64 3500+ 2,2 GHz BOXED

 

-Nec 17" LCD Accusync 71 VM TCO99

 

-Altec lansing høytaler ATP3

 

 

Kan noen se om dette passer eller ikke?

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt mye problemer med skjermkort/hovedkort. Helt nytt Gainward GeForce FX5900XT og Asus K8N-E Deluxe. Får elendig ytelse på spill og f.eks. NFSU hopper ut igjen med en gang. Har brukt Enermax 430W PSU, men nå bestillte jeg ny PSU på 650W. Hvis ikke det hjelper vet jeg ikke hva jeg gjør...

Endret av EMM386
Lenke til kommentar

MSi sine nforce 3 kort har masse problem med skjermkort.

 

En venn av meg kjøpte et slikt kort bare i socket 754 versjon. Første som skjedde var at den tryna i xp innstalasjon. Etter 10 tryninger fant jeg ut av det var skjermkortet som gjorde at den tryna på samme plass hver gang. Tok ut matrox g450 kortet (tenk å ikke være kompatibel med dette da). Satte inn et 9700 pro. Alt gikk fint. Skulle teste 3dmarks. Da datt den tilbake til windows hver gang på samme plass ca midt i testen. Skrudde på aa og af. Da kom den igjennom. Meget snodig. Dette med nyeste bios den gangen 1.3 tror jeg det var. Så noe humbug med msi sine nforce3 kort og skjermkort.

 

Putt i et annet kort og legg inn dagens siste bios da. Så stapp i kortet igjen å se om det virker. PS QTEC psu suger big time. Hjelper det ikke å oppdaterte biosen så lån en annen strømforsyning og test.

Lenke til kommentar
MSi sine nforce 3 kort har masse problem med skjermkort.

 

En venn av meg kjøpte et slikt kort bare i socket 754 versjon. Første som skjedde var at den tryna i xp innstalasjon. Etter 10 tryninger fant jeg ut av det var skjermkortet som gjorde at den tryna på samme plass hver gang. Tok ut matrox g450 kortet (tenk å ikke være kompatibel med dette da). Satte inn et 9700 pro. Alt gikk fint. Skulle teste 3dmarks. Da datt den tilbake til windows hver gang på samme plass ca midt i testen. Skrudde på aa og af. Da kom den igjennom. Meget snodig. Dette med nyeste bios den gangen 1.3 tror jeg det var. Så noe humbug med msi sine nforce3 kort og skjermkort.

 

Putt i et annet kort og legg inn dagens siste bios da. Så stapp i kortet igjen å se om det virker. PS QTEC psu suger big time. Hjelper det ikke å oppdaterte biosen så lån en annen strømforsyning og test.

Ja, det virker som om det er hovedkortet, for jeg instalerte hele windows på nytt i går, og det meste funket, helt il jeg instalerte driveren til chipsettet (nforce 3) da begynnte det å henge seg igjen. Akkuratt nå driver jeg å tester ut ett annet skjermkort (gammelt et : nvidia T 500) Hvis det fungerer på maskinen vet jeg ikke hva løsningen på problemet kan være. Da må det jo være at systemet ikke passer sammen, (noe som er veldig rart!)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har også hatt mye problemer med skjermkort/hovedkort. Helt nytt Gainward GeForce FX5900XT og Asus K8N-E Deluxe. Får elendig ytelse på spill og f.eks. NFSU hopper ut igjen med en gang. Har brukt Enermax 430W PSU, men nå bestillte jeg ny PSU på 650W. Hvis ikke det hjelper vet jeg ikke hva jeg gjør...

Dette kan ikke stemme.. å skylde på PSU altså..

Her har du (trolig) ikke klart å installere drivere/alternativt ikke ryddet opp (fjernet) gamle drivere..

Jeg har ett klokket system (både CPU og GPU) med samme kort.. og det med en PSU fra Aopen (FS) på 300W..

Funker "fjell" 24/7...og klarer alt av "torture-benchmarks"..

Det er litt for ofte en del her skylder på PSU..

På den annen side.. det skader ikke å ha ett 650W "kraftverk" med 25A++ på +12V-rail'en.. :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...