Lucifer 666 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Skal hente raptoren min på posten nå, men lurer på om jeg får velge i oppstart fasen om jeg vil boote fra denne eller den eksisternde disken som har windows nå? Blir det bare rot? Hadde tenkt å innstalere windows (xp pro) på raptoren og hente over div. innstillinger fra "documents and settings" fra den gamle "C" partisjonen etter at det var innstalert. Går det? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg gjorde det på denne måten. 1) byttet om slave/master på diskene mine 2) la inn xp på den nye 3) nå har jeg en xp partisjon jeg kan hente filer fra Pass på at det ikke blir dualboot, du kan jo ta ut den du har med os, installere på den andre og så sette den gamle disken inn igjen. Dette burde gå. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Okey. Får prøve litt... Kan vel uansett ikke gå til helvete så lenge jeg ikke sletter den gamle. *løpe på posten* Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 du velger i bios hvilken disk du skal boote fra!!! akkurat vært gjennom dette, og det gikk veldig greit :-) Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 kan du ikke bare koble ut den gamle disken mens du installerer, så slipper du å risikere at noe der blir slettet? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 kan du ikke bare koble ut den gamle disken mens du installerer, så slipper du å risikere at noe der blir slettet? men på den disken ligger jo windows nå.. Lenke til kommentar
mammut Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Kjører på 2 Raptor 36gb disker hjemme i raid-0, Det er en helt utrolig for en fart det er på filoverføring Og start av programmer. Koster litt men er absolut verd pengene fra min side i alle fall. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Korleis kan du hente instillinger frå ein XP installasjon til ein annan? Eg tok ut IDE-disken, boota frå Raptoren, og installerte XP på den, da fekk eg C på Raptor, men når eg hadde IDE i, så vart den E (elns). Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Du må fikse på dette i BIOS. Finnes instillinger der hvor du kan velge hvilken HD som er din hoved HD. Fra standard instillinger vil alltid SATA diskene bli satt bak IDE diskene, så man må desverre gjøre dette manuelt. Kommer også an på hvilken bios ditt hovedkort har for hvor du skal gå, så jeg kan ikke hjelpe deg mer på dette tidspunkt enn at du må lete etter Boot Devices og Boot Priority i BIOS og få Raptoren til å bli førstevalg. -Heiper- Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Det gikk utrolig bra... Skal si jeg merka godt til hastigheten på raptoren. Hadde jo forventa en viss utelses forbedring, men dette gikk langt over det Windows starter vannvittig raskt, programmer er kjappere og pakking/utpakking med winrar er som en ny verden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå