Aalton Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hei.. nå som jeg skall bygge meg en prosjektor så må jeg jo ha lyd... !! hva troe dere om 2x kit gx-10 mgr?? Link: http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...431%20&cart_id= Større??? det r jo også et kit 15 g! link: http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...429%20&cart_id= tenkte også på og kjøpe med 6" mellom tone.. !!! 2 av disse: http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...129%20&cart_id= jeg har et mini anlegg til ca: 5000 så tror det driver de ganske bra.. men jeg har hørt at de må spilles inn en måned!..stemmer dette??? hvis de høytallerne ikke er bra så hvilke kom med forslag..!!! hvilke kasser er bra osv... noen som har bygd disse fra før av? kom med erfaring takk:) noen som hvet hvilke mål kassene må ha?? Takk: Omy Lenke til kommentar
HyperN Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 jeg har et mini anlegg til ca: 5000 så tror det driver de ganske bra.. men jeg har hørt at de må spilles inn en måned!..stemmer dette??? Ja, det stemmer. Dette gjelder også gamle høytalere som har stått helt stille over en lengre periode. Man skal liksom "myke" dem opp. Gjør man ikke dette, har dem lett for å sprenge. kit gx-10 mgr høytalerne så noe svake ut med bassen, men de 15 g så fine ut... man må vel kanskje ha en noe kraftig forsterker, men akkurat på det har jeg ikke så mye peil. Kjenner heller ikke til merket... Håper jeg var litt til hjelp iallefall da Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 jeg har ikke prøvd kit gx-10 g men 12 g spiller helt rått..... 15 g spiller jo råere.. men det var det jeg fryktet.... 1 måned... Lenke til kommentar
HyperN Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Du kan jo gjøre som du vil da... men du kan da ha noe høyt volum selvom. bare ikke presse dem hardt. er ikke ofte jeg bruker slikt volum.. med mindre jeg skal more meg litt skikkelig . du kan jo se på elementet.. det burde ikke bevege seg noe særlig mye... Dine høytalere. skal dem leve ekstra lenge, tar du å kjører dem inn skikkelig... Vil jeg tro Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 jeg har et mini anlegg til ca: 5000 så tror det driver de ganske bra.. men jeg har hørt at de må spilles inn en måned!..stemmer dette??? Jeg tror ikke et plastikkanlegg vil drive de kjøleskapene på 4 ohm spesielt bra. De krever en forsterker som leverer mye strøm for å fungere bra. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det er en myte at høyttalere tåler mer etter å ha blitt spilt inn. De tåler eksakt like mye enten de er nye, gamle, innspilte eller uinnspilte. Det er en innspillingstid på elementer, men det har med lydkvaliteten å gjøre. Ikke hvor mye de tåler. Innspillingstiden er gjerne 10-100 timer avhengig av volumet du spiller på. I denne tiden blir lydkvaliteten gradvis bedre. Den beste måten å bruke dem på under innspillingstiden er å bruke dem som normalt. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 jeg har et mini anlegg til ca: 5000 så tror det driver de ganske bra.. men jeg har hørt at de må spilles inn en måned!..stemmer dette??? Jeg tror ikke et plastikkanlegg vil drive de kjøleskapene på 4 ohm spesielt bra. De krever en forsterker som leverer mye strøm for å fungere bra. hei ikke ønske om og starte noen dikusjon men.. det er ikke et plastikk anlegg.. det drev 2 x genexxa med 2x 10" basser med mellom tone og diskant og dette funket fint.. men det som sier seg selv er at det ble varmt etter en stund.... og dette med innspillingtiden.. jeg vil faktislk påstå at annlegget mitt spilte bedre etter at jeg spilte de inn skikkelig.. det står jop også når man kljøper div høgtallere at man sakl spille de inn en uke eller et døgn.. dette er ut fra personelig erfaring.. jeg tok livet av det ene ellementet mitt... men det er noe med det.... brutter har disse genexxa som jeg snakket om og de ble soilt inn i 4 timer og så var det full fest.. de har "prøvd" og ta livet av se men de vise seg og være vanskelig... de har vært i hans eie i 3 år ca nå.. tror jeg.. og han som hadde de før han brukte ikke akurat pent.. men men.. de har overlevd 6 fester hittil så da greier sikker det anlegget mitt og dre den f-serien fodi myten er at de er kett drevene og at folk driver m med en slikk og ingernting.... ole Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) hei ikke ønske om og starte noen dikusjon men.. det er ikke et plastikk anlegg.. det drev 2 x genexxa med 2x 10" basser med mellom tone og diskant og dette funket fint.. men det som sier seg selv er at det ble varmt etter en stund.... Nå vet ikke jeg hva slags forsterker du bruker, men tviler på at de fleste minianlegg leverer så kjempemasse strøm. Du vil få lyd i høyttalerene ved å bruke en svak forsterker, men du vil ikke klare å drive dem til sitt fulle potensiale. I min ungdom hadde jeg et par Cerwin Vega høyttalere koblet til et lite minianlegg fra Panasonic. De ga selvfølgelig lyd fra seg, men lyden var ikke noe å skrive hjem om. Forskjellen i lyden var formidabel da jeg kjøpte en Nad forsterker på 2x80 watt, som i tillegg veide tre ganger mer enn minianlegget jeg brukte. Endret 7. oktober 2004 av Peterman Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 hmm.. ikke vet jeg.. men som sagt de fleste miniannlegg er jo ikke ment for og dra noe rått... men når jeg kjøpte mitt så sa han fyren som jeg kjøpte det av at det lå i priskalassen 10 000 kr i klyd kvalitet... men ingen diskusjon som sagt.. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 men når jeg kjøpte mitt så sa han fyren som jeg kjøpte det av at det lå i priskalassen 10 000 kr i klyd kvalitet... men ingen diskusjon som sagt.. Fyren prøvde vel så godt han kunne å få solgt anlegget Det er godt mulig at forsterkeren på mini-anlegget har god nok lydkvalitet, men om den har krefter nok til å drive totalt fire 15", det er en annen sak... Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Nå er det ike snak om mer en 4 x 10" basser fra Mgr F-serien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå