B4stian Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hei. Sitter på skolen, og jeg har nett, men ingen av dem andre i klassen. Tror jeg har det for da nettet var nede en dag fikk jeg åpnet alt som var sperret. Men sannsynligvis er det jeg som får tilgang via dhcp-serveren, som de andre ikke får. Noen som vet noe de andre kan prøve for å få internett? Lenke til kommentar
Moonshield inaktiv bruker Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det du kan gjøre er å se om de andre får IP/gateway og om de er på samme serie som du er. Start ->Kjør/Run skriv command og så ipconfig. Skriver du ipconfig /all får du opp en mer detaljert oversikt som viser om dhcp er aktivert og endel annen info. Har du en helt annen adresse enn de andre kan de prøve å sette fast IP adresse i samme serien som deg med samme gw og dns adresser. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Han ved siden av meg har helt like adresser, så det er ikke problemet. Er koplet på samme linje også. Lenke til kommentar
Moonshield inaktiv bruker Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Blir det brukt proxy server på skolen? Internet Explorer - Verktøy - Alternativer for Internet - Tilkoblinger - Lan Innstillinger Endret 6. oktober 2004 av Moonshield Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Blir det brukt proxy server på skolen?Internet Explorer - Verktøy - Alternativer for Internet - Tilkoblinger - Lan Innstillinger Ja, det blir brukt det, og t.o.m de innstillingene er helt like, også under Avansert. Lenke til kommentar
Boris The Blade Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hmm..... rart...men du sier at det funker på din og ingen andre sine pc'er? Prøv kanskje å pinge en eller annen pc i klasserommet ditt fra pc'n som du sitter på, og omvendt...kanskje det er no feil med netverks-tilkoblingene? Netverkskortet til pc'n din kanskje? *bare et forslag* Lenke til kommentar
Moonshield inaktiv bruker Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 det var litt rart ja. Du kan også prøve å pinge gatewayen og proxy serveren fra forskjellige maskiner Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Hei. Takk for kjappe svar, fant ut av det faktisk. Det var webadmin som hadde skrudd av internett, men jeg har plutselig fått flere rettigheter jeg ikke har hatt før!! Men nå er nettet oppe hos alle igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå