Gå til innhold

Gode Gamle serier

Anbefalte innlegg

Det meste er allerede ramset opp allerede, jeg er vokst opp med folgende 1978...

Postman Pat, Fraglende, Mupetshow (ingen som har nevnt den?), Maskinen Bertha (hehe det var tider, mener aa huske at jeg var under 10aar da jeg saa den), Andungen kvakk-kvakk (hvordan kunne dere glemme den, er jo en god animasjons klassiker).

Saa var det en annen animasjons serie som ble sendt som en 2-minuters klipp for aa fylle in dod-tiden, noen som husker de to (eller 3) modelleire klumpene som lekte isammen?, husker ikke navnet paa denne.

Saa var det Streken. Saa har vi den svenske tegnefilm/animasjons serien ...noe med Skraphauen, han som altid fant opp nye ting.

Jeg har et par til, men husker ikke hva det var naa igjen...Hmm Mummi trollet. Det gikk ogsaa endel animasjons serier paa NRK som var noe alla Flaaklypa, lurer ikke paa om de var utenlandske.

Majka, er jo ogsaa en gammel klassiert, hehe husker at jeg likte hun jenta....

..Surfet litt rundt paa nettet, og da fant jeg sangen til "shagma" og den finner du her

Faar nesten frysninger paa kroppen (positivt) av aa hoere paa den sangen, akurat som da jeg saa Tv serien forste gang...hehe

Frankie

Singapore

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva het den tegneserien som gikk på Cartoon Network for en del år tilbake. Den handlet om 2 katter som fløy rundt i "høyteknologiske" F-16 (eller jagerfly) og den ene katt var litt lubben mens den andre var litt tynn.

Hehe, kom bare til å tenke på den serien av en eller annen absurd grunn. Husker jeg digget den serien, men jeg har glemt navnet helt! Noen som kjenner seg igjen??

BTW, på den tiden digget jeg også 2 Stupid Dogs og Ducktales :!:

Lenke til kommentar

Mens vi alle snakker og mimrer om gode gamle barne TV...Saa tenker jeg her at det hadde vert saa himla goy aa kompilert en egen DVD med det beste av det beste (sammenlignet med dagesn barnetv)...

Men men det forblir nok bare med drommene, hvor skal man oppdrive alle slike programmer....

BTW: Ble ikke "Shagma" sendt paa fransk med norsk teksting?

BTW2: Jeg trodde at "Det var en gang.." ble sendt paa engelsk/franks med norsk teksting....Vel, det er saa mange aar siden at jeg ikke husker hvilket spraak disse to ble sendt paa...

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Hva het den tegneserien som gikk på Cartoon Network for en del år tilbake. Den handlet om 2 katter som fløy rundt i "høyteknologiske" F-16 (eller jagerfly) og den ene katt var litt lubben mens den andre var litt tynn.

Hehe, kom bare til å tenke på den serien av en eller annen absurd grunn. Husker jeg digget den serien, men jeg har glemt navnet helt! Noen som kjenner seg igjen??

BTW, på den tiden digget jeg også 2 Stupid Dogs og Ducktales :!:

den serien digga jeg og. feit rocke-intro på den og. hehe,kan det være wildcats eller noe?

Lenke til kommentar
Black Adder

Allo Allo

Fleksnes

Sistnevnte er et godt eksempel på god norsk humor.

Btw, Fleksnes er ikke Norsk, det er en engelsk serie som er skrevet av Ray Galton og Alan Simpson for så å bli oversatt til Norsk. Men uansett, en fantastisk serie, har 5DVDermed Fleksnes.

Ja, det er sant. Men Fleksnes er gjort om til så norskt av det norske, at det er sykt. Er en stor Fleksnes fan. Jeg kan skryte på meg at jeg har Jubileums Dvd'en og en gammal vhs med fleksnes.

Er det flere Fleksnes fans der ute?

Lenke til kommentar
Fraglene! :w00t:

Jeg synes egentlig synd på dagens barn, med all den møkka de sender på «Barne TV» om dagen. (Ikke at jeg ser på, men jeg zapper da innom dann og vann).

Programmer som skal utvikle dem som personer, og lære dem om livet. Yeah right!

Gi barna tilbake Tøydokke Anna, Fraglene og Tomas Toget sier nå jeg.

word :w00t: jeg vil se den serien "to gode naboer" de var jo bare de beste på barnetv for mange år siden, nrk

Lenke til kommentar

BTW, på den tiden digget jeg også 2 Stupid Dogs og Ducktales  :!:

den serien digga jeg og. feit rocke-intro på den og. hehe,kan det være wildcats eller noe?

den serien husker jeg, de var jo også råe, kattene i jagerflyet

EDIT: tilføyde glemte ord.... :hmm::ermm:

EDIT2: jeg husker også på cartoon network, det var en serie som handlet om folk som styrte gigantiske roboter, sikkert 7 til 10 år siden. det var også en serie med 3 men som hadde hver sin grønn/blå/gul robot-ting

Endret av notalive
Lenke til kommentar

J jeg tror at disse seriene som er nevnt er helt råbra....

QUOTE (Gamer-guru @ 09/10/2004 : 15:06)

QUOTE (Jan Åge @ 09/10/2004 : 01:47)

Jeg tror at den serien som handlet om de kattene het Stålkattene på norsk...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...