Gå til innhold

Apacer eller Samsung, pluss litt annet fjas

Anbefalte innlegg

Skal hamstre inn en pc2700 brikke, og lurer på om noen har meninger om jeg bør gå for en brikke fra enten Apacer eller Samsung. Begge er jo original, men jeg har hørt at GeForce korta bruker Samsung minne, og da er vel de best, eller...?

Ellers lurer jeg på om jeg helt dust som har to WD Caviar gående stort sett 24 timer i døgnet (Bredbånd er FETT) uten egen vifte? (Har kabinettvifta + en på skjermkortet :smile: )

Har hatt pc nå i 8 år, og aldri brukt harddiskvifter, men nå ser jeg at mange bruker det. Den ene HD'en er helt ny, mens den andre er 2-3 år gammel. Har det noe særlig¨å si på levetiden om en bruker vifte? Eller er det bare en "Må-ha-alt-inni-kabinettet-under-25grader-ellers-klikker-jeg" tvangstanke som er utbredt blandt folk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddisker til hjemmebruk er egentlig ikke beregnet til å stå på 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Du har Western Digital, så da er du imidlertid ikke så utsatt som om du hadde hatt IBM (de nyere harddiskene til IBM kutter ut etter ett par år ved vanlig bruk). Levetiden forkortes nok noe på WD diskene også, men hvis de varer 3-4 år så er det på tide å skaffe seg noe større snart uansett.

Når det gjelder ekstra kjøling på harddiskene så kan det kanskje hjelpe på levetiden, men ikke noe ekstremt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...