Gå til innhold

støydempe CDrom? går det?


Anbefalte innlegg

har nå kommet til at den største støykilden i pcen er hardisken og cd romen.

så jeg lurer på, er det noen måte og støydempe cd romen på? når det er en cd i den bråker den så jævli at jeg kan høre det helt opp i andre etasje. det er viberasjoner som lager lyden,

:cool: Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å støydempe en cdrom er nesten umulig pga manglende

plass for matter o.l Eneste tipset jeg har er å kjøpe

en mer støysvak cdrom/dvdrom de koster jo ikke så mye

i dag har dvdrom og cdbrenner fra samsung som automatisk

balanserer driverket det funker også..

 

CD-RW

L102566.jpg

 

DVD-ROM

L100589.jpg

jeg har en slik en. ikke dvd rom'en, og den kan jeg ikke akuratt si er så veldig stille av seg når den leser.. heldigvis bruker jeg den ikke så mye...

Lenke til kommentar

Finnes mange programer for å sette maksimal spinn-hastighet. Når du spiller spill og musikk vil du klare seg med kanskje 4x CD. Blir litt lang ventetid på spill hvis man ikke har fullstendig instalasjon..

 

Disse enhetene bråker jo bare når de er aktive, kan jeg anbefalle programet DAEMON Tools?

 

Støydempingsmatter og vibrasjonsdempende oppheng er ikke noe problem, utenom at det ofte er dårlig plass rundt enhetene!

 

Brennere kan gi litt varme, så du bør kanskje montere en tempratur sensor mellom mattene og kabinettet på enheten. Hvis du skulle gå for en slik løsning.

 

Har ingen spesielle erfaringer med noen av disse metodene, men av generell erfaring så kan jeg si litt :blush:

 

LOZER

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En kunne jo prøve å modde til noe ala. dette

drivebay1.JPG

(Bilde av HD feste til Lian Li PC73SL) link

Det kommer nok ikke så godt frem av bilde, men det brukes en gummiring hvor en bruker en noe lenger skrue. Både skruen og selve enhete vil bli isolert. (skruen kommer ikke i kontakt med rammen, kun gummi. Samme gjelder for selve enheten).

 

Uansett vil dette bare hjelpe på forplantning av støyen.

Kombinerer en dette med hurtigere spin down og lavere hastighet vil det nok bli bra.

Endret av am3k
Lenke til kommentar
jeg har tatt sånne matter rundt hele funker fint, men man hører det godt :p hvis man har en stille data :)

men en ting :p jeg har ikke noe problemer med at CDromen spinner så mye :p sålenge den ikke spinner når jeg sover :)

Der kommer egentlig hovedmeningen min også. Jeg bruker jo bare høy-spinn DVD/CD ROM når jeg instalerer/kopierer ting fra CD, noe jeg nesten aldri gjør mer når jeg stadig er på LAN osv. De få gangene jeg hører på en CD eller spiller spill som krever CD har jeg det bare i en 6år gammel høykvalitets DVD ROM :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...