AzureCloud Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvilken type SPDIF kabel passer til dette lydkortet? http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=4915 Det ser ut til å være mini jack plugg på kortet. På surround-forsterkeren min er det en RCA phono inngang. Mener at jeg har forsøkt en vanlig mini-jack til stero phono kabel tidligere uten at det virket (ja, jeg testet begge kablene, L + R). Hvorfor kan de ikke bare ha et stk. RCA phono plugg på lydkortet som er vanlig på hovedkortene? Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Noen som vet hvor jeg kan skaffe noe slikt i Norge? Det er en 3.5 mm mono plugg med overgang til RCA hunn for å benytte på Creative lydkort med SPDIF utgang. Endret 19. oktober 2004 av DragonXP Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Ok, jeg får kjøpe dette på Radio Shack i USA da (skal over snart). Merkelig at ikke flere i Norge trenger dette? Alle som har Creative lydkort og surroud-forsterker trenger jo slikt... Lenke til kommentar
BikkjaX Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Du kan bare bruke en helt vanlig minijack-rca kabel (som man bruker når man kobler analogt), og evt koble i en hun-hun overgang for å bruke forlengerkabel Kortet sender da front i den ene kanalen og bak i den andre, ihvertfall på mitt audigy 1(som de fleste har du sikkert bare en coax inn på surroundforsterker, da velger du frontkabelen, og sørger for at dette korresponderer med kontrollpanelet). Ovennevnte kjøper du billig på clas olsson, ikke det aller billigste de har, men noen litt dyrere som er mer mekanisk solide. Ikke fall for kabelbøffen og kjøp monster digitalkabel elns med mindre du avtreder penger og liker å kaste dem bort på Silicon Snake Oil Strengt tatt så skal man bruke en litt annen kabel (75 ohm vs 50 ohm tror jeg), men jeg har aldri hatt noen problemer med vanlig rca kabel, og det er på et fem meters strekk. Spiller Dolby Digital/DTS fra divx og DVD minst (vel akkurat....) like bra som en standard dvd spiller. Merk forresten at om du vil ha eax i flere kanaler, så må du kable analogt via 5.1/4 inngang på forsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå