PoleCat Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Et par tips: Det bildet du bruker ved overskriftene dine, kan du legge til selve elementet. Eks: h2 { padding: 0 0 0 15px; /*bredden på bildet = venstrepadding */ background: url(stjerne.gif) no-repeat; } ---------------------- Legg også inn et h1-element i toppen av koden. h1 { display: none; } <h1>Superstars</h1> Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) bruker ikke photoshop så vet ikke hva det er. hele bildet Har du lyst til å forklare meg hvordan du lager den effekten. Ser litt ut som computer generert grafikk ... Endret 6. oktober 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
N* Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 polecat: klarte det med stjernene. men hva er det h1 elementet godt for? og hva betyr toppen av koden? toppen av body eller? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Waldmeister: Jeg ville heller benyttet meg av en modifisert versjon av Keystone Websites script Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 polecat: klarte det med stjernene. men hva er det h1 elementet godt for? og hva betyr toppen av koden? toppen av body eller? Over alt det andre ja. En side skal alltid ha et "headerelement", bare prøv å disable styles i Opera/Firefox så skjønner du hva jeg mener. Lenke til kommentar
N* Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 gjorde det med h1 nå. men så hadde jeg et h1 element fra før. jeg bruker det i overskriftene, det er kansje feil eller? jeg tok forresten vekk bold på teksten nå... ble det bedre? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 gjorde det med h1 nå. men så hadde jeg et h1 element fra før. jeg bruker det i overskriftene, det er kansje feil eller? jeg tok forresten vekk bold på teksten nå... ble det bedre? Bruk h2 elementet i overskriftene. Og ja, det ble bedre uten bold Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 bruker ikke photoshop så vet ikke hva det er. hele bildet La meg gjette.. bruker du Apophysis? Lenke til kommentar
N* Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 La meg gjette.. bruker du Apophysis? nei, fireworks går det ann å ha h2 flere ganger? trodde det måtte være h1,h2,h3 osv etter som hver overskrift kom jeg.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 går det ann å ha h2 flere ganger? trodde det måtte være h1,h2,h3 osv etter som hver overskrift kom jeg.. Ja, det er mulig. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 går det ann å ha h2 flere ganger? Det er, som Marvil sier, mulig, og det er det beste alternativet også. Som en følge av at du bare trenger å style h2 en gang, blir det logisk nok mindre kode. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Tilbake til hoved siden Hovedsiden? Lenke til kommentar
N* Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 fikset h2 på overskriftene nå. og la til <h1>superstars</h1> men skjønner fortsatt ikke helt hva h1'en er til finner ikke "disable styles" i opera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå