Gå til innhold

Superstars siden min -kritikk

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger kritikk på denne :)

Det skal være siden til en csm klan ...som jeg er med i :w00t:

Den bugger i ie fordi jeg har brukt position:fixed på to elementer. Går det an å få samme effekten på en annen måte?

Noe mer er det vel ikke å si. Så fyr løs!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la også merke til at bagrunnen ikke strakk seg over hele, dette skjer også i Opera.

Når det gjelder menyen din, hadde det vært en idé å gjort noe med bunnen på knappene dine? Så litt snodig ut når det ikke var noen bunn der, synes nå jeg.. Kan jo hende at det er meningen at det skal være slik da.. :hmm:

Ellers synes jeg siden så fin ut.

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

Design

Førsteinntrykk(header) var veldig bra.

Headeren kommer godt frem og er utført på en utmerket måte.

Det er sånne ting som denne headeren som viser at det skal så lite til fra et design er kjedelig til det er interessant og spennende.

Jeg skulle ønske resten av websiden beholdt det samme kvaliteten som denne headeren har, men det er dessverre ikke tillfellet.

Menyen er liten, oversiklig og lett å finne, men mangler en del på designfronten.

Den minner meg litt om noe som ikke passer inn!

For å forbedre den ville jeg prøvd å integrere den litt mer i designet sånn at det blir en viss helhet og ikke bare en atpå kladd som det nå.

Til inspirasjon kan du jo se på denne(stopdesign) websiden sin meny som egentlig ligner en del på din, men du ser forskjellen.

Innhold

Dette er delen av websiden jeg er minst fornøyd med. Det falt rett og slett ikke i min smak.

1. Du burde gjøre bakgrunnen mye lysere. Å bruke Gradient hadde kanskje vært en ide?! Se her for inspirasjon Alexanders
  2. Du burde ikke bruke bold på skriften!
  3. Skriften er også for liten og trenger mer luft, avsnitt etc.
  4. Hva med å gjøre noe ut av overskriftene. Nå er de bare kjedelig tekst. Se her for inspirasjon. Demoted

Footer er kjedelig.

Jeg er egentlig tillhenger av den gjengen som prøver å bryte med det bestående, men denne websiden trenger footer!

Prøv å lage noe grafisk. Kanskje noe som gjennspeiler header, men ikke kopier fra Unrealized.

Sist, men ikke minst

Synes du har kommet godt igang, men sluttet før du har nådd toppen.

Jeg får ikke den følelsen av at websiden er ferdig.

PS. du Trenger også litt luft over header eller eventuelt en sånn linje som er på kanten.

Og bakgunnen bugger i høyere opløsninger.

Kode

DÆTTA e no Dritt!

Jeg kan tenke meg at du har jobbet med dreamweaver?!

Det har i hvertfall blitt meget stygt.

Hvis jeg var deg ville jeg startet på nytt her.

Du lager tross alt en meget enkel webside med ingen kompliserte elementer så jeg skjønner ikke hvorfor du har brukt "overkill" funksjonen i CSS.

For å gi deg et lite intrykk av hvor enkelt man kan kode siden din så har du brukt 17 divisjonselementer, mens jeg kan vedde på at jeg hadde klarte med under 5.

Det ser nesten ut som du har glemt at det finne andre elementer enn div i HTML.

Prøv på nytt og hvis det opstår problemer så spør du om hjelp.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Joda, var rimelig brukbar, denne da.

- Skru av bold i innholdsdelen. Utrolig irriterende

- Større font i innholdsdelen

- MYE mer line-height;. Slik som det er nå, ligger jo a:hover i innholdsdelen over bokstavene på neste linje.

- Bakgrunnen strekker seg ikke langt nok til høyre

- Litt smal?

Lenke til kommentar
Forresten, jeg kom på en ting til som mange ikke er klar over, korrekt MIME-type:
application/xhtml+xml

You are using XHTML? Probably not, although you might not know it or accept it. Nevertheless, this is the MIME type you should be using when you have a nice XHTML DOCTYPE or using the HTML element in the XHTML namespace as root.

annevankesteren

Hvordan setter jeg MIME-typen ?!

Lenke til kommentar
Forresten, jeg kom på en ting til som mange ikke er klar over, korrekt MIME-type:
application/xhtml+xml

You are using XHTML? Probably not, although you might not know it or accept it. Nevertheless, this is the MIME type you should be using when you have a nice XHTML DOCTYPE or using the HTML element in the XHTML namespace as root.

annevankesteren

Hvordan setter jeg MIME-typen ?!

Det finnes flere måter å gjøre dette på, men i php kan du bare legge til dette øverst i dokumentet:

header('Content-Type: application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1');

Problemet med dette er at Internet Explorer da ikke vil parse dokumentet som html, og internet explorer har heller ikke støtte for xhtml. :(

Det du da kan gjøre er å sende application/xhtml+xml bare til de klientene som sier de støtter dette. Slik:

if (isset($_SERVER['HTTP_ACCEPT']) AND stristr($_SERVER['HTTP_ACCEPT'], 'application/xhtml+xml'))
{
header('Content-Type: application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1');
}
else
{
header('Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1');
};

En annen måte for å få internet explorer til å vise dokumentet med application/xhtml+xml er å begynne xhtml dokumentet slik:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="xhtml.xsl"?>

xhtml.xsl ser slik ut:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" version="1.0">
<xsl:template match="/">
 <xsl:copy-of select="."/>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Eksempel: http://dean.edwards.name/my/xhtml.xsl

Så til siden som trådstarter har laget:

Jeg synes designet er ganske bra, og du har alderede fått en del tips til å forbedre dette.

Koden derimot er langt fra bra. Som Waldmester sier, du har brukt _alt_ for mange <div>er. En annen feil du har gjort er at du har brukt position: absolute på mange av dem. Dersom du åpner siden i firefox og øker tekststørrelsen vil du se at avsnittene overlapper hverandre og blir uleselige!

I tillegg har du ikke sentrert "innholdsboksen", men du har lagt en boks på vær side slik at det skal se sentrert ut, problemet med dette er at det bare ser fint ut i din oppløsning (1024*800) mens i større oppløsninger går ikke bakgrunnen helt til høyre, og i lavere oppløsninger vil venstre bakgrunn overlappe innholdet. Sett heller bakgrunnen på body-elementet og sentrer innholdet med css.

Endret av mohuhau
Lenke til kommentar

Likte headeren din veldig godt, virket så kunstnerisk :wee:

Kontrasten mellom tekst og bakgrunn, selve rødfargen generelt, var behagelig. Men for min del kunne teksten/fonten vært et hakk større ;)

Menyknappene virket litt kjedelig og ikke helt gjennomført sammen med den headeren.

Teksten under meny er jeg usikker på kontrasten. Men den prikkete linja som kommer under den passet ikke inn.

Mens jeg skrev her så oppdaterte du footer. Sweet :w00t:

Gradient saken i bakgrunnen bugger i FF som andre har nevnt, men den bugger også i IE.

La merke til at du bruker vanlig border-bottom med dotted stilen. Denne ser ikke ut som dotted i IE, men som dashed (IE sin feil). Du kunne kanskje byttet denne "underline" med et background image istedet for å oppnå lik effekt.

Den fete underline på xhtml og css linkene synes ikke i IE.

Ellers er utgangspunktet flott :thumbup:

Lenke til kommentar

wow! her var det kommet mange flotte tips! :)

det er visst mange bugs i den. jeg begynner med den viktigste som er å få bakgrunnen over hele skjermen i større oppløsninger. tipper det er noe slikt:

body { background-color: #CEBFBF; background-image:url(bilde.jpg); hmm? }

men jeg vet ikke hva jeg skal skrive bak "bilde.jpg"... :blush:

har lagt til en footer.. funker den? og stjerner foran overskriftene..

Endret av N*
Lenke til kommentar

Jeg tror det er den mest upassende banneret jeg har sett til en CS-Klan side. Når man skal lage et banner( Header ) til en CS-Klan skal det liksom ha litt med CS å gjøre.

En haug med filtere og en twirl ser bare stygt ut.Link til hint Dette er vel noenlunde greit cs banner.

Ellers er layouten til siden ganske utradisjonell for en cs klan, det er positivt, det er greit å navigere seg rundt og lignende, det er også bra. Men jeg må anstrenge øynene for å få med meg innholdet. Innholdsfeltet burde kanskje flyttes mer opp.

Bra Jobb, men den er litt for minimalistisk og stusselig etter min smak

Lenke til kommentar
Link til hint Dette er vel noenlunde greit cs banner.

Er ikke enig med deg at banneret ikke passer og jeg håper for all del at ikke N* lar seg bli inspirert av hintet ditt, for det er hva jeg ser på som stygt.

Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett sånne sider som du linket til, så jeg synes det er meget positivt at man prøver å gjøre noe annet selv om det er en CS side.

Lenke til kommentar

@Polecat: :w00t: ..polecat :love:

@Tready: skjønner hva du mener men noe av det verste jeg vet er disse sølv/marineblå cs-klan sidene stappfulle med firkanta bokser. :thumbdown:

dessuten er det ikke en cs side men en csm side ;)

En haug med filtere og en twirl ser bare stygt ut.

bruker ikke photoshop så vet ikke hva det er. hele bildet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...