Gå til innhold

har akuratt satt sammen gamle pcen men..

Anbefalte innlegg

når jeg skrur på pcen så hører jeg/ser at alle vifter går rundt hardisken jobber osv, men jeg får ikke noe skjermbilde, pluss hardisken på en måte krasjer den jobber og plutselig stopp. så hva kan være feil?

dette har jeg prøvd: skiftet minnebrikker. kobla ut alt uten om skjermkort og strøm, prøver og resette biosen men den vil ikke starte i 2-3 posisjon:( prøver med bios batt. nå. men noen som har noe tips?

kan det være kortsluttning mellom hket og platen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når jeg skrur på pcen så hører jeg/ser at alle vifter går rundt hardisken jobber osv, men jeg får ikke noe skjermbilde, pluss hardisken på en måte krasjer den jobber og plutselig stopp. så hva kan være feil?

dette har jeg prøvd: skiftet minnebrikker. kobla ut alt uten om skjermkort og strøm, prøver og resette biosen men den vil ikke starte i 2-3 posisjon:( prøver med bios batt. nå. men noen som har noe tips?

kan det være kortsluttning mellom hket og platen?

ingen som vil hjelpe? :no:

Lenke til kommentar

Sjekk at harddisk-kabelen står rett vei i. Prøv å snu den. Hvis det er en sånn liten ting som skal sikre at den bare går inn en vei, er det ikke kabelen som er problemet.

Det er normalt å måtte vente litt på svar!

Endret av Johan123321
Lenke til kommentar
Har du gjort noe i seinere tid med pc-en? I og med du snakker kortsluttning.

det jeg mener med korslutting er mellom hket og den platen hvor hovedkortet skl ligge på, det er nok ikke hardisk kabelen eller hardisken prøvde hd i denne maskinen jeg sitter på nå å her funker den perfekt samme med kabelen!

Lenke til kommentar
Har du ikkje lagt inn os på nytt på den gamle maskinen? Det kan vere ein ide om ikkje.

Prøv å sette inn skjermkortet i den andre maskinen og sjå om den starter opp da.

problemet er det at den vil ikke boote jeg hører ikke godkjennings lyden om at alt er ok når jeg fyrer opp jævelskapet, skjermkortet virker prøvde det i stad. det ser ut som cpuen er føken p.g.a jeg husker jeg klarte og bøye noen pins der for 2år tilbake eller noe sånt :( kan det være defor? hadde tenkt å bruke pcen til filmvisning og sånt stuff, angående os, hadde tenkt og legge inn windows 98se, ser vist ut for at jeg må kjøpe meg et billig brukt hk med prosessor. 1 ting til evt. vi pentium 1-2 funke til det jeg skal bruke pcen til? den pcen som jeg prøver og få liv i nå er en amd k6-2 med 500mhz

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar
kobla ut alt uten om skjermkort og strøm, prøver og resette biosen men den vil ikke starte i 2-3 posisjon:( prøver med bios batt. nå. men ?

Er det ikke slik at hvis du setter CMOS-pin`en i 2-3 posisjonen og prøver å starte maskinen så kortslutter du (eller bedre sagt: ødelegger) hk ?

Synes jeg leste noe slik i min Abit manual...er litt usikker...har aldri prøvd det av naturlige årsaker.

Lenke til kommentar
kobla ut alt uten om skjermkort og strøm, prøver og resette biosen men den vil ikke starte i 2-3 posisjon:( prøver med bios batt. nå. men ?

Er det ikke slik at hvis du setter CMOS-pin`en i 2-3 posisjonen og prøver å starte maskinen så kortslutter du (eller bedre sagt: ødelegger) hk ?

Synes jeg leste noe slik i min Abit manual...er litt usikker...har aldri prøvd det av naturlige årsaker.

neida, du bare resetter biosen. ødlegger gjør du ihvertfall ikke, er en grunn til at det finnes ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...