Bangar Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har et problem med at Promise FastTrak 376 kontrolleren min AV OG TIL ikke detekteres i oppstarten som den egentlig skal gjøre. Dette fører naturligvis til at Windows ikke finner en SATA/RAID-kontroller og disken min ikke vises. HK'et mitt er et MSI KT4 Ultra-FISR med en Athlon XP 2600+ og 512 RAM Det som skjer er at når jeg slår på maskinen min kommer man til boot skjermen der alt av RAM og IDE osv blir tellt opp og detektert, deretter kommer man til infoskjermen som viser alt av IRQ tilordninger osv. Etter det skal egentlig Promise BIOS'en bli initialisert og eventulle disker/RAID arrayer vises, eller "no drives detected, BIOS not installed " skal komme opp på skjermen. Deretter skal Windows starte opp. Det som av og til skjer hos meg, med ujevne mellomrom og uten noe sansynlig mønster er at maskinen hopper rett fra infoskjermen til OS startup'en. Er det noen som har vært borti tilsvarende feil som kan hjelpe meg? Hadde blitt evig glad det var det! Trur ikke det er noe med driver etc. fordi det samme skjer hvis jeg tar ut alt av IDE disker og lar SATA disken stå igjen og prøver å installere Windows på den. Selvfølgelig med å trykke F6 og legge inn driveren. Får da beskjed om at installasjonen ikke finner en disk å installere windows på. Har også aktivert SATA kontrolleren i BIOS, og på infoskjermen når jeg booter viser den at RAID kontrolleren er tilordnet IRQ 10. De gangene Promise kontrolleren blir initialisert fungerer alt utmerket. Disken blir funnet i Windows og alt fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå