pcp160 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Skal kjøpe DVD-brenner, vurderer en Plextor PX-712SA eller noe i den duren, men er litt usikker på om jeg skal ha S-ATA eller vanlig IDE Er det egentlig noe fordeler å snakke om utover tynne kabler ved å gå for S-ATA på en DVD brenner? Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Skal kjøpe DVD-brenner, vurderer en Plextor PX-712SAeller noe i den duren, men er litt usikker på om jeg skal ha S-ATA eller vanlig IDE Er det egentlig noe fordeler å snakke om utover tynne kabler ved å gå for S-ATA på en DVD brenner? SATA grensesnitt er jo raskere enn IDE (150MB/s mot 66/33MB/s). Men overføring fra/til DVD rom til plate er jo begrenset av den optiske lese/skrivehastigheten, fx. 16x, så der er jo en flaskehals sammenlignet med overføring til/fra harddisker. Men det skulle ikke forundre meg at SATA er bedre enn IDE til DVD Rom også, uten at jeg klarer å se det. Det kan jo være en stor hype for alt det jeg vet... Ellers kan jo nevne at det blir mindre kabelrot med SATA kabler, og at disse kablene gjør at luftflyten i mindre kabinetter blir bedre. Det kan jo være intressant å tenke på hvis man er plaget av mye varme i kabinettet,CPU osv. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 SATA grensesnitt er jo raskere enn IDE (150MB/s mot 66/33MB/s). Eh.. hva med ATA-100 og ATA-133? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 de fleste dvd og cd romer kjører bare på ata 33 enda... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Kan jeg da konkludere med at det pr idag kun er bedret luftflyt i kassa som er fordelen med S-ATA? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Og mindre kabelsalat Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Kan jeg da konkludere med at det pr idag kun er bedret luftflyt i kassa som er fordelen med S-ATA? Den som kanskje kan svare best på dette er jo en av guruene på forumet "Lagringsmedier" , OC-Freak. Kanskje du kan sende han en PM for å be om matnyttig info? Lenke til kommentar
martiol Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 NCQ er jo et stort poeng. Men bare når det leses fra disk. Det kan gjøre stor forskjell på tilfeldig tilgang. Toms Hardware har skrevet om det for ikke så veldig lenge siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå