Gå til innhold

2 skjermer og programmer i full-screen

AzureCloud

Anbefalte innlegg

Jeg har et Sapphire Radeon 9800 Pro kort og har koblet på 2 skjermer (hver har 1280 x 1024). Kjører Windows XP og har satt den opp i såkalt "Horizonal Stretch Mode". Dette gir en logisk skjerm med 2560 x 1024. Når jeg starter vanlige applikasjoner som Notepad, Internet Explorer etc. fungerer det bra som en logisk stor skjerm fordelt på de 2 fysiske. Men, når jeg prøver dette med applikasjoner som WinDVD 5.0 eller spill som Unreal Tournament 2004 så virker det ikke. WinDVD viser bare bilde på den ene skjermen og Unreal Trournament viser samme bilde på begge skjermene (ikke et stort fordelt på 2 skjermer).

Er det mulig å få dette til å virke for alle applikasjoner eller bør jeg heller satse på en stor widescreen skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde ikke ATi støttet stretch, men kan av erfaring med flere andre kort si at dette er "bugland" - uavhengig av produsent.

Dersom du vil ha widescreen blir nok det beste en skikkelig wide skjerm, da slipper du og at midten av bildet er "delt". - Kan jo alltids sette widescreenen i midten og ha en vanlig skjerm på hver side i tilleg, og den tredje skjermen kan drives med et billige PCI kort... ;)

Lenke til kommentar

ATi fikk støtte for span mode for et par uker siden, og de jobber fortsatt med problemene. Jeg har personlig kjørt TrackMania og Silent Hill 3 fullscreen span mode, men det er ikke uten problemer ;)

Se Triplehead/Dualhead guide her på forumet for mer info. Har selv kjørt spill i dualhead i over et år på ATi (dog i openGL windowed mode, før span mode ble tilgjengelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...