Gå til innhold

POV GF 6800 GT.. hvor mye bråk? :P

eXZire

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe et Point of View GF 6800 GT... men jeg har en VELDIG stille PC ellers, og har tenkt til å holde det slik, så det jeg lurte på var, bråker vifta på denne veldig?

(Vil ikke ha noen "Resten av PC'en min overdøver den"-svar her nå, PC'en min er ekstremt stille fra før av, så kortetvil helt sikkert ikke bli på noen måte overdøva av PC'en.. :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCen min var veldig stille helt til jeg kjøpte Gainward 6800GT Golden sample med 2 vifter.

Må innrømme at jeg ble litt skuffet da jeg hørte støynivået. Er det 1 vifte på det kortet du planlegger å kjøpe, bråker det sikkert mer enn mitt da vifta må være raskere for å flytte like mye luft.

Du kan sikkert stille ned hastigheten på vifta slik at støyen blir "akseptabel". Det går an på Gainward sine kort (i software) og sikkert på POV sine kort også.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken kjøler som er på POV sitt GT kort, men jeg har Ultra kortet fra POV, og jeg er imponert over hvor stille det er. (Blir nesten helt stille når Windows-driveren har startet) Overdøver ikke Pabst kabinettviftene mine...

Lenke til kommentar
Vet ikke om det stemmer, men jeg hørte at NV5 Silencer til 6800 serien ikke var noe spesielt bra med tanke på kjøleevnen. Stemmer dette?

Det stemmer nok ikke. Det kjøler iallefall mitt GT ned til 48-51 grader idle(avhengig av romtemp), og 62-65 grader load, fortsatt avhengig av romtemp(vanligvis ca 23-26 grader)

Lenke til kommentar

Vil ikke si at orginalkjøleren til POV er så ille, men i en stille PC vil du definitivt høre den. Monterte selv AC NV5 på mitt kort og det hjelper på støynivået. Synes NV5 kjøleren er et bra tilbehør. For det første sørger den for at varmen fra skjermkortet forsvinner ut av kabinettet i stede for å blåses ut inni og varme opp luften der. For det andre hjelper den på støyen. For det tredje er den billig, koster bare ca. 200,- Produsenten reklamerer forøvrig med 6 års garanti utenpå esken så da håper jeg den er ment å holde en stund også.

Endret av six
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...