Eidos_ Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Hei, I dag har maskinen min vært underlig. Har fått noen "grafikk-feil" i windows, noe jeg vet kan skyldes overklokking. Eksempeltvis blir alle linjene dratt ut over skjermen når jeg scroller i Explorer. Musa er usynlig, forruten når jeg har den over en link. Det hele høres merkelig ut, for det skjer selv om jeg har prosessoren som "stock"! Har en P4 2.233Ghz (kjørte på 2.7Ghz) og et Sapphire Radeon 9600. Har prøvd å oppdatere skjermkortdrivere uten resultat. Nå kjører jeg alt på standard, men "feilen" ser ikke ut til å forsvinne. Vet noen hva det kan skyldes? #EDIT av moderator- Emnefeltet skal være beskrivende. "Hva skyldes dette?" kan neppe sies å fortelle noe om hva posten omhandler. Har forandret emnefeltet, og vil oppmuntre brukeren til å lese retningslinjene. Endret 6. oktober 2004 av Afseth Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) hvordan dratt utover? avogtil så blir musepekeren veldig hemmelighetsfull over hvor den er hos eg også, så det kan nok være en WIN-feil.. Endret 5. oktober 2004 av The Helper Lenke til kommentar
Eidos_ Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Nei, det er ikke noe som er "vanlig". Tok et "PRINT SCREEN" for å vise hva som er feilen. Se vedlagt fil. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Mulig skjermkortet har blitt for varmt av klokkingen, spesielt rambrikkene kan bli svinaktig varme slik at du har fått en permanent feil. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 det er vel ikke det sapphire kortet med heatpipe? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 gratulerer du har drept ditt første grafikkort Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har gjort det samme før. Da med et sånn ATI Rage 128 pro. Klokket det for mye, så fikk jeg evige artifacts, ble aldri borte... Katta slikka på kortet også, så jeg kasta det. Men jeg har et powercolor 9800 pro nå. Og når jeg klokket ramen da, ble de brikkene sinnsykt varme. Så jeg tok meg en tur ned til digital impuls og kjøpte noen minne kjølere. Nå funker det helt fint å klokke. Prøv dette neste gang du.. Lenke til kommentar
Eidos_ Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Merkelig at skjermkortet skulle bli "ødelagt". Alle mine maskiner opp gjennom tiden har vært overklokket, og da mye heftigere enn hva jeg har gjort nå. Hvilket skjermkort mener dere er best, mht lydnivået? Da jeg bruker maskinen min til HTPC (home theater PC), må jeg ha et grafikkort som har gode egenskaper på bildesiden, og ikke på spillesiden. Noen tips? Pris på rundt 2000,- burde være overkommelig. Det spørs om jeg tør å prøve meg på klokking neste gang. :| Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 kommer vel ann på kjølern, du trenger vel ikke så kraftig kort i den maskin heller. Men jeg trur de fleste billige skjermkort kjører uten vifte.. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg hadde akkurat samme problemet, men jeg hadde ikke overklokket, jeg lastet ned en littt gammel driver til kiortet tror jeg, å så funket det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå