Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet opp Belkin router mot Telenor adsl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk til å koble til nettet gjennom routeren når jeg koblet den ledningen som kom fra adsl-modemet til en av de 4 vanlige portene på ruteren, i stedet for den som den egentlig skal inn i.

Men routeren står enda som not connected, selv om pc'en er på internett.

vil det si at jeg kobler til nettet fra adsl-modemet og ikke routeren?

Da jeg satte et trådløst nettverkskort i en bærbar pc, og installerte det, fant den routeren, og hadde kontakt med den, men jeg kom ikke på internett med den bærbare.

Lenke til kommentar

jeg har topcom moden fra telenor og belkin router og fikk alt ganske greit på nett , dog etter litt knot. for å bruke pppoe måtte jeg sette opp modemet til å fungere som en bridge. instruksjoner for dette lå på telenors hjemmesider. etter det har alt funket helt fint. synes belkin routeren er veldig lett å jobbe med. du må finne ut om modemet også fungerer som en router. hvis det gjør det, så deaktiver den funkjonen. kan desverre ikke hjelpe med detaljene ettersom jeg har et annet modem

Lenke til kommentar

Kom inn på Thomson siden, men det var ikke mulighet for å forandre noe, så jeg antar at det jeg har er et rent adsl-modem og ikke ruter.

Får bare levere tilbake Belkin-dritten og prøve et annet merke...

Endret av TheFanatic
Lenke til kommentar

Har hat det samme problemet som deg, Belkin er ikke det beste merket, men du har nok alle innstilingene rett, ta og skru av dataen, også restart modemet og routeren... så venter du noen minutter (bruker lang tid på og connecte) og sjekker om connect lyset lyser konstant....

da begynte det bare og funke hos meg,

lykke til

Lenke til kommentar

PROBLEMET LØST FOR MIN DEL.

Gikk til Lefdal, leverte det tilbake, fikk pengene igjen.

Gikk til Spaceworld og kjøpte Dlink DI-624 108Mbps router med tilhørende pcmcia kort.

Koblet opp på 10 minutter, alt virket uten et problem. :thumbup:

Moral: Hold dere til kvalitetsmerker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...