TheFanatic Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Kjøpte trådløs router i dag, men får ikke til å koble den til skikkelig. Prøvde først å koble den med kabel til pc'en. Koblet den kabelen som gikk fra adsl-modemet til pc'en inn i routeren, og en ny kable fra routeren til pc'en. Med routeren følgte det med en "easy installation cd". Følgte denne, og la inn brukernavn og passord til Telenor når den ba om det. Problemet var da den sa at nå skulle det lyse grønt på WAN lampen, men den lyste oransje. Så prøvde den å koble opp mot nett, men fikk det ikke til. Koblet tilbake til direkte forbindelse mellom adsl-modem og pc, og internett fungerer fint. Noen som har noen forslag til hvorfor routeren ikke kobler seg opp til nettet? Mvh, Thomas Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Ingen forslag? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har du husket @online.no til slutt i brukernavnet? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) har du stilt inn pppoe? :-/ De at den lyser orange er kanskje fordi modemet er 10mbit og ikke 10/100 som routeren så da markerer den det. Ikke alle lampene mot modemet mitt lyser på switchen (router gjennom en pc som er koblet med to kabler til switchen) Endret 6. oktober 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Elkjøp vare..... Kjøp 3com eller annet kjent merke. 30 dagers returrett.... Lenke til kommentar
XyberX Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 jeg har denne routeren og det fungerer fint ta å restart modemet, og routeren rett etter. Det virker hos meg med telenormodem Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Den fant at det var pppoe og ba om brukernavn og passord. Vurderer sterkt å returnere den, hvis ikke det er noe jeg selv gjør feil... Ok, kanksje lyset kan være oransje, men "connected" lyset blinker grønt, det lyser ikke konstant. Og når "easy install" programmet sier at den prøver og koble til nettet, sier den at det kan ta opptil 10 forsøk, men den fikk det ikke til selv da. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Kjøpte trådløs router i dag, men får ikke til å koble den til skikkelig. Har du ADSL-modem med innebyggd router? Må du "ringe opp" fra PC-en når du bare bruker modemet? Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 XyberX: brukte du den easy install cd'en? Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 agvg: Har telenor med pppoe. Thomson SpeedTouch adsl modem som trenger brukernavn og passord, ja. Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 tror ikke det er router i adsl modemet, men ikke helt sikker. synes å huske at det kun var en nettverksport på baksiden. (er på jobben nå så kan ikke sjekke) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 agvg: Har telenor med pppoe. Ja, men ligger PPPoE-klienten på PC-en eller i modemet? Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 ikke helt sikker på hva du mener, men hvis jeg skal koble til nettet med adsl modemet, lager jeg en nettverkstilkobling i mine nettverkssteder, som jeg taster inn brukernavn og passord i, så brukes den til å koble til hver gang. På modemet lyser alle tre lysene grønt enten pc'en er på nettet eller ikke. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) ikke helt sikker på hva du mener, men hvis jeg skal koble til nettet med adsl modemet, lager jeg en nettverkstilkobling i mine nettverkssteder, som jeg taster inn brukernavn og passord i, så brukes den til å koble til hver gang. Da er det på PC-en, og du har ikke router i modemet. Kommer du inn på routeren via gateway-IP-en? Hvis du gjør det finner du sikkert en logg som kan gi info om hvorfor det svikter. Endret 6. oktober 2004 av agvg Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg tastet inn 192.168.2.1 i explorer, når jeg hadde routeren koblet til og da fikk jeg opp Belkin siden, ja. Hadde ikke så mye greie på det, men så ikke noen feilmeldinger. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg tastet inn 192.168.2.1 i explorer, når jeg hadde routeren koblet til og da fikk jeg opp Belkin siden, ja. Hadde ikke så mye greie på det, men så ikke noen feilmeldinger. Sjekk om du finner logs, status e.l. Sjekk at verdiene er OK som du la inn med setup CD-en. Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Forresten, xp service pack 2 installerte seg selv på maskinen i går, og jeg tenkte den kunne føkke opp ting, så jeg deaktiverte brannmuren. Men kan det være at det er denne som er skyldig likevel? Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det er nok ikke problemet ditt, for jeg har AKKURAT det samme problemet. Jeg har den samme routeren som du, og samme internett leverandør. Jeg har prøvd i evigheter å få routeren til å koble til internett, men når jeg går inn på routeren via nettleseren så står det bare "no connection". Dette begynner å gjøre meg jævlig forbanna nå, ettersom alt av innstillinger skal være rett. Kjørte også gjennom easy install uten noen form for problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå