Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet opp Belkin router mot Telenor adsl

Anbefalte innlegg

Kjøpte trådløs router i dag, men får ikke til å koble den til skikkelig.

Prøvde først å koble den med kabel til pc'en.

Koblet den kabelen som gikk fra adsl-modemet til pc'en inn i routeren, og en ny kable fra routeren til pc'en.

Med routeren følgte det med en "easy installation cd".

Følgte denne, og la inn brukernavn og passord til Telenor når den ba om det.

Problemet var da den sa at nå skulle det lyse grønt på WAN lampen, men den lyste oransje. Så prøvde den å koble opp mot nett, men fikk det ikke til.

Koblet tilbake til direkte forbindelse mellom adsl-modem og pc, og internett fungerer fint.

Noen som har noen forslag til hvorfor routeren ikke kobler seg opp til nettet?

Mvh,

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du stilt inn pppoe? :-/

De at den lyser orange er kanskje fordi modemet er 10mbit og ikke 10/100 som routeren så da markerer den det. Ikke alle lampene mot modemet mitt lyser på switchen (router gjennom en pc som er koblet med to kabler til switchen)

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Den fant at det var pppoe og ba om brukernavn og passord.

Vurderer sterkt å returnere den, hvis ikke det er noe jeg selv gjør feil...

Ok, kanksje lyset kan være oransje, men "connected" lyset blinker grønt, det lyser ikke konstant.

Og når "easy install" programmet sier at den prøver og koble til nettet, sier den at det kan ta opptil 10 forsøk, men den fikk det ikke til selv da.

Lenke til kommentar

ikke helt sikker på hva du mener, men hvis jeg skal koble til nettet med adsl modemet, lager jeg en nettverkstilkobling i mine nettverkssteder, som jeg taster inn brukernavn og passord i, så brukes den til å koble til hver gang.

På modemet lyser alle tre lysene grønt enten pc'en er på nettet eller ikke.

Lenke til kommentar
ikke helt sikker på hva du mener, men hvis jeg skal koble til nettet med adsl modemet, lager jeg en nettverkstilkobling i mine nettverkssteder, som jeg taster inn brukernavn og passord i, så brukes den til å koble til hver gang.

Da er det på PC-en, og du har ikke router i modemet.

Kommer du inn på routeren via gateway-IP-en?

Hvis du gjør det finner du sikkert en logg som kan gi info om hvorfor det svikter.

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Jeg tastet inn 192.168.2.1 i explorer, når jeg hadde routeren koblet til og da fikk jeg opp Belkin siden, ja. Hadde ikke så mye greie på det, men så ikke noen feilmeldinger.

Sjekk om du finner logs, status e.l.

Sjekk at verdiene er OK som du la inn med setup CD-en.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke problemet ditt, for jeg har AKKURAT det samme problemet. Jeg har den samme routeren som du, og samme internett leverandør. Jeg har prøvd i evigheter å få routeren til å koble til internett, men når jeg går inn på routeren via nettleseren så står det bare "no connection". Dette begynner å gjøre meg jævlig forbanna nå, ettersom alt av innstillinger skal være rett. Kjørte også gjennom easy install uten noen form for problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...