Debauchery Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg kjørte min Athlon XP-M 2400+ 35W på 2.4 GHz her i sted (12.5x200). Vcore hadde jeg satt til 1.775. Tempen lå på 35-36 grader idle, og ca. 41. ved load. Nå har jeg klokket ned til 11x200 (3200+) og satt Vcore til 1.65. Tingen er at temperaturen er nærmest uforrandret. Idler fremdeles på 35, og load temp er ca. 37. Burde ikke forskjellen være større? Har vannkjøling. Min gamle 2800+ idlet på 30 grader og lå rundt 32 grader ved load, uklokket. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Kan du oppgi vanntemperatur og lufttemperaturen din? Disse er mulig å måle på ein meir nøyaktig måte. Målingar av den faktiske CPU temperaturen er svært vanskelig. Den må nesten beregnas ut frå målingar og antagelsar. Målingane til hovedkortet eller den interne sensoren i prosessoren er IKKJE til å stola på. Eg hadde ein periode, før eg oppdaterte biosen, der tempen ved kvar 4-5. oppstart var 10 grader lavare enn det vanlige, 30 kontra 40. Poenget er at delta T mellom luft og vann er uavhengig av effektiviteten til vannblokka. Kjøler du ein CPU på 60W blir forskjellen mellom vann og lufttemperaturen den samme om du har AC-Cuplex eller RBX. Dermed er det mulig å sei noko om effektutviklinga på ein nøyaktig måte. Her er ein kalkulator. Eg veit ikkje kor nøyaktig den er for mobile. Du vel Athlon XP Barton, ikkje XP Barton 2500+ osv. http://www.ocshoot.no/cpuheat.htm Kjøler du andre ting enn CPU? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Vanlig romtemperatur, mellom 20-22 grader, alt ettersom. Kjøler ellers både GPU og chipset. Vanntemperatur har jeg ingen anelse om. Men det gjør ingenting. Tempen ser ikke ut til å forrandre seg mye uansett hva jeg gjør. Vet det jeg trenger å vite nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå