Gå til innhold

Monkey Island 2, floppy-versjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva syntes dere er best av Secret of Monkey Island og LeChuck's Revenge?

2 ern... HALT klart (har det på mobilen jeg :D også har jeg The last crusaider)

ossen dreper jeg Lechuck foresten ?

btw : http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904&session=1

edit: http://www.finn.no/finn/bap/object?id=4694...=45&simple=true

AV hun for bare 50kr :O heldig :cry: jeg ville hatt floppy vers, jeg har en cd med 1og2 ern på jeg, orginal altså

*lete etter 3'ern

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Åh - Monkey Island, Full Throttle, Sam & Max, The Dig, Toonstruck, Larry - Love for Sail!

Hvorfor lages ikke spill som dette lenger?

"Curse of Monkey Island" er det siste skikkelig pek-og-klikk spillet av nyere tid, som holder den gode gamle stilen, humoren og standarden. Et skikkelig genialt spill er det, som man kan ta frem igjen om og om igjen. Men etter MI3 blei det nedgangstider - jeg hater overgangen til 3D (Mi4 - Grim Fandango osv.) og den ellers grusomme voldtekten av denne sykt underholdende genren. Det er tydelig det har vært utskiftninger i staben inne hos LucasArts siden MI3.

Jeg har kun Sam & Max på disketter med boks og manual.

Ingen virkelig verdi - men plenty med sentimentalitet. :cry:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Ja Grim Fandango likte jeg også - det var kjempeartig.

Men MI4 er vel den største skuffelsen innen spill i mitt liv tror jeg.

Jeg bare irriterer meg så grenseløst over overgangen til 3D og mangelen på "ekte" pek-og-klikk spill. De [LucasArts] har jo t.o.m lagt Sam & Max: Freelance Police på hylla inntil videre - eller for alltid. Er så mange skuffelser innen den genren for tiden, og den er denne genren jeg har mest minner fra.

Men men - Runaway - A Road Adventure var bra en liten stund iallefall - for de som har oversett det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Om det er verdt og spille nå er egentlig en smaksak. Spillet er skikkelig bra, kanskje noen av de beste point'n click spilla som er laget. Men det er rimelig utdatert nå på alle områder. Men den gangen det var nytt var det ingen over og ingen ved siden av. Men om det greier og interessere deg nå er vel et annet spørsmål, kanskje om du er nostalgisk nok.

Lenke til kommentar

Vet jeg er litt offtopic nå (unnskyld psilocybe) men: Jeg har originalen av spillet Dreamweb som kom i 1994. Jeg lurer på om noen har fått til å spille det i win2000/xp og med hvilket program? Får ikke til å spille det i DOS (teite memorygreiene...) og ihvertfall ikke i win2000 :cry:

Håper noen kan hjelpe, spillet har en fantastisk atmosfære syns jeg. Og det er viktig at man får med lyden på spillet

Endret av pebbe
Lenke til kommentar

Det er en ren MS-DOS-emulator. Så du kan kjøre alle gamle spill som ikke funker gjennom Windows. Det meste er konfigurert fra før så du slipper å dille med oppstartsfiler og minnemanagement. WindowsXP har ikkenoe ms-dos annet enn kommandovinduet, og det er ikke skikkelig ms-dos heller.

Lenke til kommentar
Hah, det verste er at jeg husker når det kom.

Skremmende.

syns du det e skremmende?? prøv å spill det første mario spillet til nintendo, og finn ut at alle tingan man ska gjøre fremdeles sitt i fingran... det e veldi skremmanes å hoppe automatisk midt i et tomt rom for å finne ut at det va et ekstra liv akkurat der... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...