whom Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ok Til mit forsvar, så har jeg ikke ps2, men tenker på å skaffe meg en+chipped den.. Et par spm 1. Går det også fint ann å chippe en av de nye "mini ps2?" 2. Det ligger kanskje opplagt nok i navnet, men hva er en HD loader? Kobler man simpelthen en hardisk på denne komponenten, og man får lagringsplass? Lenke til kommentar
Terje0 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Må man ha spesielle plater for å brenne ? eller funker det med vanlig dvd-R? Noen som vet om matrix infinity er bra ? Zuluzion : hvorfor lager du deg ikke en konto på qxl da? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hva er egentlig den store fordelen med å chippe PS2'n? Greit, jeg får spilt av brente CD'er og DVD'er osv, men de fleste PS2-spill er vel på DVD'er? Med HDLoader kan jeg altså montere en harddisk på PS2'n min, og kopiere spillene mine over uten problemer, og uten å trenge å ha dem i DVD-romen? Er det noen andre fordeler jeg bør være klar over? Frister å kjøpe en DMS3 Plus fra ModNet, og jeg har liksom pengene liggende nå. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Er ikke HDLoader en cd da? som fungerer nesten som en chip? Endret 14. oktober 2004 av M@R7!N Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Godt mulig, men det var ikke slik jeg mente det. Det jeg mente var at jeg faktisk kunne ha en harddisk på...la oss si 200gb på Playstation 2'n, kopiere over spillene mine til den, og spille de. Greit hvis jeg må ha i HDLoadern i CD-ROMen. Lenke til kommentar
Terje0 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Fordelen med å chippe er at du kan laste ned spill gratis å spille de på ps2 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Fordelen med å chippe er at du kan laste ned spill gratis å spille de på ps2 Er klar over det, men ville liksom ikke nevne det i denne tråden. Er det noen andre fordeler var det jeg mente, bortsett fra at den kan spille backupspill og lignende? Lenke til kommentar
Terje0 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Dvd spilleren blir sonefri, du kan spille spill fra andre deler av verden. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hmmm...joda, er jo kjekt nok det liksom. Får se om jeg ikke tar meg råd til det. Er det noen som har en link til en god moddeguide? Gjerne med bilder og slikt. Har ikke noe særlig erfaring med slikt, men jeg regner med at jeg skal klare og lodde boksen min selv. Det med harddisk...hvordan fikser jeg det forresten? Er det bare å åpne opp, sette inn en hvilkensomhelst harddisk? Hva slags format må den formateres til? Føler meg som en nybegynner når det kommer til modding av konsoller, og det er jo også det jeg er Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvis jeg har forstått dette rett (det er jo ikke sikkert jeg har gjort det) trenger jeg altså disse tingene for å få en "skikkelig" PS2; ModChip Harddisk (er jo kjekt å ha) HDLoader (til å ha backuper av spillene på) PS2 Nettverksadapter? Leste nemlig på en av annonsene på QXL at man trengte en slik en...gjør man egentlig det? Kommer ikke til å spille noe online uansett jeg tror jeg. Trenger man noe mer? Lenke til kommentar
langmann Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Må man ha spesielle plater for å brenne ? eller funker det med vanlig dvd-R? Noen som vet om matrix infinity er bra ? Zuluzion : hvorfor lager du deg ikke en konto på qxl da? Matrix infinity er den eneste chipen på markedet som direktestarter alt av spill, både PS2, PS1 og DVD filmer. Men nå kommer jo DMS4 snart med disse funksjonene + en del andre, tror jeg må ha meg en sånn en Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Får ikke lagd konto. Er ikke gammel nok HdLoader er en cd som booter opp spill fra pc'en. Fra nettverksadapteren. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Får ikke lagd konto. Er ikke gammel nok HdLoader er en cd som booter opp spill fra pc'en. Fra nettverksadapteren. På QXL? Er det ikke bare å spørre mor eller far om å få kunne bruke navnet dems, hvis du lover å være ansvarlig? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Ja, får vel det. Hadde en konto før, men har glemt passord. bytta mail også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hvis jeg har forstått dette rett (det er jo ikke sikkert jeg har gjort det) trenger jeg altså disse tingene for å få en "skikkelig" PS2;ModChip Harddisk (er jo kjekt å ha) HDLoader (til å ha backuper av spillene på) PS2 Nettverksadapter? Leste nemlig på en av annonsene på QXL at man trengte en slik en...gjør man egentlig det? Kommer ikke til å spille noe online uansett jeg tror jeg. Trenger man noe mer? Nettverksadapteret trenger du hvis du skal ha Harddisk, siden dette er eneste metoden du kan koble den til. skal du kjøre backup av spill trenger du modchip men det sier vel seg selv... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) HDLoader har en tråd her Denne tråden er om chipping av PS2 Endret 31. oktober 2004 av It's me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå