Greez Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei! Har nettop satt sammen en pc no...består av Msi sitt socket 939 hk(lydkort er integrert 7.1 surround Ac'97 codec). Når harddiskene mine jobber(s-ata disker seagate) får jeg en liten pipelyd\mekanisk lyd på hodetelefonene mine:( som er veldi irriterende. Hva forårsaker denne lyden? Har prøvd å installere driverene til lydkortet pånytt. Takker VELDIG for svar! Lenke til kommentar
Greez Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Noen som vet? Trenger hjelp fort! Lenke til kommentar
Greez Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Har prøvd nesten alt nå.Men finner ikke ut hva som kan forårsake feilen:( Noen *engler* der ute som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Du bør passe litt på bumpingen din... Jeg har det samme med mitt Socket 754 MSI-hovedkort. Jeg får elektrisk støy i hodetelefonene så og si hele tiden, når CPU jobber, når jeg scroller i Explorer, og når diskene jobber. Mange hovedkort med integrert lyd har problemer med dette. Du kan evt. kjøpe deg et PCI-lydkort til 500-1500,- og se om det hjelper noe.. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Dette er et velkjent "onboard-lydkort-problem". Når harddiskene jobber, trekker sørbroen på hovedkortet ditt mer strøm, og dette går ut over lydkortet, som også holder til i sørbroen. Kjøper du deg et PCI-lydkort, så slipper du dette problemet. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 true, men prøv å oppdater lyd-drivere, og skru av(mute) lyden til tingene du ikke trenger, cd-audio, microphone etc, se om det hjelper Lenke til kommentar
Greez Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Ok..sorry for bumpingen skal ikke gjenta seg. Satt i et Creative live 5.1 kort nå..Alt funker perfekt nå. Men det er jo litt synd jeg ikke får brukt det integrerte kortet...finnes det ikke en måtte å få fjernet denne støyen på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå