PcProffen Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Er jeg helt dust som har to WD Caviar gående stort sett 24 timer i døgnet (Bredbånd er FETT) uten egen vifte? (Har kabinettvifta + en på skjermkortet) Har hatt pc nå i 8 år, og aldri brukt harddiskvifte, men nå ser jeg at mange bruker det. Den ene HD'en er helt ny, mens den andre er 2-3 år gammel. Har det noe særlig¨å si på levetiden om en bruker vifte? Eller er det bare en "Må-ha-alt-inni-kabinettet-under-25grader-ellers-klikker-jeg" tvangstanke som er utbredt blandt folk? Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Trenger ikke vifte, har 2 WD disker selv gående 24/7. Får snart en Seagate Cheetah 15000rpm scsi disk, ikke vifte på den heller. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 14:53, SunChaser skrev:Trenger ikke vifte, har 2 WD disker selv gående 24/7. Får snart en Seagate Cheetah 15000rpm scsi disk, ikke vifte på den heller. Den X-15 disken blir varm uten luftflyt, det er jeg veldig sikker på. Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Det varierer fra merke til merke og på hvor mange RPM disken har. Feks 7200 RPM diskene fra IBM blir glovarme, og kjøling vil nok øke levetiden betraktelig. Andre disker kan være helt kalde og da spiller det ingen rolle om du har kjøling eller ikke. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg har vifte på harddiskene mine det øker levetiden betraktlig. Har hatt disker uten vifte å hadde problemer med dem. Det har jeg ikke no, etter jeg monterte vifte som blåser rundt dem. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Eg har nettopp instalert 3 vifter+psu,2st som står under psu og en som står framfor 3 IBM 46.1gb.temp cpu 32c kabinett er 35c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå