madammim Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Er nybegynner... Fulgte en guide, og satte opp Serv U. Dette fungerte fint, men etter jeg kom tilbake fra ferie kommer jeg ikke inn på serveren. Får feilmelding om at jeg iexplorer ikke kan kontrolere serverens navn eller adresse. Har prøvd å bruke FTP Voyager, men "connection timed out". Lurer på om Canaldigital blokkerer port 21. Har prøvd å forandre den, men er usikker på om jeg gjør det rett. Noen som vet noe? Ingenting skal være forandret på mitt oppsett, og serveren er online, og har funnet min wan-ip. Lenke til kommentar
above Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 For å være helt sikker; Har du åpnet port 21 og de andre nødvendige portene? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Ja, jeg mener at det skal være i orden. Som sagt så fulgte jeg en guide, og fikk alt til å virke i noen dager. Dro på ferie, og nå virker det ikke lengre. Har åpnet port 20-21 i routeren. Lenke til kommentar
ombay Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har du skjekket om IPen har forandret seg har FTP server selv, jeg bruker dyn dns den finner den nyeste IPen helt automatisk. (her ser du den nyeste IPen din) Lenke til kommentar
madammim Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Dette skal Serv U ordne selv. men har sjekket, og wan IP og den som står listet i serveren er den samme. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Lurer foresten på om det kan ha noe med domenenavnet mitt å gjøre. Da jeg kom hjem, var det fjernet, og jeg måtte opprette det på nytt. Brukte det samme som sist. Uansett, alt ser rett ut for meg som nybegynner. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Fikk forandret porten fra 21 til xxxx, og da kom den. Tydelig at Canaldigital har gjort noe her, ja. Uansett, takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå