hans A Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Er det noen som har noe info om disse to instillingene i BIOS'en. -CPU disconnect -Enhance PCI performance Stemmer det at maskinen går saktere hvis CPU disconnect er enablet. Enable er standard. En ting som står på websiden deres er denne FAQ'en: Q: Why does the performance slow down after updating BIOS? (KD7/KD7-RAID/KD7-E/KD7-G/KD7-S/KD7-B/AT7/AT7-MAX2/NF7/NF7-S/NF7-M) A: It is because that new BIOS is added the CPU Disconnect Function. Please disable this item for fixing this problem. Endret 5. oktober 2004 av hans A Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) jeg har ikke merka noe med den disconnect tingen, skal prøve i morra å si i fra hva som skjer. sist gang jeg slo den av så kræsja pc'en, men da slo jeg av cpu thermal etellerannet også og så var den overklokka max, og kanskje enda litt til, det er den ikke nå pga for svak psu pci performance kan du slå på om du bruker pci porter, jeg har den avslått på min for å få bedre ytelse (merker litt i båndbredde på ramtester) Endret 5. oktober 2004 av Spirre Lenke til kommentar
hans A Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Leste litt på andre forumer. (Engelske) Mange opplever ustabilitet når de har CPU disconnect enablet. Og at CPU blir unødig belastet grunnet denne funksjonen. Selv Abit anbefaler at man skrur den av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå