andrenos Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvis jeg monterer neonlys under bilen min, og jeg kræsjer, får jeg igjen noe på forsikringa da? Eller må jeg betale alle skader selv?? Takk for svar Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det kommer vel an på om det kan sannsynliggjøres at neonlysene har bidratt til ulykken. Pass deg for å gjøre det, du Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 eg er ganske sikker på at du får igjen på forsikring... Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 kan ikke helt skjønne hva de skal ha og si? Med mindre de detter av og henger seg opp i bremsene, som igjen gjør at du moser en gammel dame. Men det er vel ikke så stor sjanse for... Kjør på med neonlysene dine du. (selv om det er litt *kremt* (ut) )... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det er jo faktisk forbudt å kjøre med, og hvis ei gammel dame påstår hun ble distrahert av dem så kan det hende at hun får medhold. Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Med mindre de detter av og henger seg opp i bremsene, som igjen gjør at du moser en gammel dame. Den jeg kanskje hadde kræsjet med kunne jo ha sagt at han/hun hadde blitt distrahert av lysene.. Det hadde jeg gjort iallefall Men takk for svar.. Lenke til kommentar
chma Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 For å si det enkelt å greit, alt som er ulovlig/ikke i tilfredstillende tilstand på en bil er ulovlig og vil bli brukt mot en i en ulykke så enkelt er det. Uansett hva forsikringa sier så vil vel du få en liten bot uansett. Det som er farlig er om du får skylda fordi motparten mener det er distraherende og hvis det er personskader inne i bildet så sier det seg selv at det fort kan bli alvorlig.. Selvfølgelig blir det å trekke det litt langt, men bedre å være på den sikkre siden... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Men det er vel ikke ulovlig å ha det montert hvis man ikke bruker det under kjøring? Edit: Eller hvis man bare passer på å skru de av før man kolliderer. Endret 7. oktober 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Edit: Eller hvis man bare passer på å skru de av før man kolliderer. Med mindre du har planlagt en kollisjon, trur jeg ikke du rekker det...... mvh Pantera Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Edit: Eller hvis man bare passer på å skru de av før man kolliderer. hehe Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Men det er vel ikke ulovlig å ha det montert hvis man ikke bruker det under kjøring? Jo det er faktisk det. Leste om det for en stund siden i en eller annen avis. Og der kom klart frem at utvendig neon er fy-fy uansett om det er på eller ikke. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Men det er vel ikke ulovlig å ha det montert hvis man ikke bruker det under kjøring? Jo det er faktisk det. Leste om det for en stund siden i en eller annen avis. Og der kom klart frem at utvendig neon er fy-fy uansett om det er på eller ikke. Stemmer. Men hva skal man med neon da? It's sooo last week... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Med mindre du har planlagt en kollisjon, trur jeg ikke du rekker det...... Montere en av-bryter på støtfangeren. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Med mindre du har planlagt en kollisjon, trur jeg ikke du rekker det...... Montere en av-bryter på støtfangeren. Man kan fremdeles bli påkjørt fra siden. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Da kan man kople seg inn på air-bagen. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Det er jo faktisk forbudt å kjøre med, og hvis ei gammel dame påstår hun ble distrahert av dem så kan det hende at hun får medhold. Uansett hva dem gamle damen skulle mene å ha blitt distrahert av, får som oftest fotgjengerne/syklende medhold i saker der de har blitt påkjørt av en bil. Billisten blir som oftest syndebukken uansett hvilke omstendigheter det var rundt påkjørselen. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Lov å slenge noenlys på 50-125cc? Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Lov å slenge noenlys på 50-125cc? Er nok ikke det. Er ikke lov på noen form for kjøretøy. Kan jo fyre opp noen neonlys på rommet, det er i allefall lov Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Lov å slenge noenlys på 50-125cc? Er nok ikke det. Er ikke lov på noen form for kjøretøy. Kan jo fyre opp noen neonlys på rommet, det er i allefall lov hehehehe.....den var god...men alt du gjør trenger jo ikkje å vera lovligh"krmt" Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Lov å slenge noenlys på 50-125cc? Er nok ikke det. Er ikke lov på noen form for kjøretøy. Kan jo fyre opp noen neonlys på rommet, det er i allefall lov hehehehe.....den var god...men alt du gjør trenger jo ikkje å vera lovligh"krmt" Nei det er jo sant Lover og regler er til for å brytes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå