HarryKlein Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei , jeg vil formatere hardisken min og innstallere XP på nytt. Forandrer boot rekkefølge i bios slik at jeg booter fra CDrom. Når jeg starter opp står det : press any key to boot up from cdrom. Da trykker jeg, men så starter xp opp uansett. Hvordan kan jeg formatere C: da, noen forslag? SP2 er innstallert om det betyr noe Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Start installasjonen i fra Windows og velg "clean install" da burde installasjonen starte opp etter at installasjonsprogrammet starter maskinen din på nytt. Det burde gå med metoden du bruker, veldig rart. Sikker på at tastaturet er satt inn skikkelig, kanskje prøve med et PS2 tastatur dersom du har USB? Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Ja jeg har usb tastatur, gjerne det er det. Jeg får ikke valgt "install XP" fra cden. Da kommer det en feilmelding hvor det står at Xp versjonen jeg har er nyere enn den på cden. Kjipt Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Da er neste løsning en oppstartsdiskett. En for Windows 98 burde fungere fint: Du finner slike disketter hos bootdisk.com. Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Mornsann. Siden xp kjører NTFS og ikke Fat32 funker det ikke med en oppstartdiskett! det blir bare kluss! Du må trykke en knapp for å starte fra cd'n! da er det bare å sette inn xp cd'n og velger vanlig installering og bare trykker deg videre til du kommer dit hvor partisjonene dine blir vist (her skal du velge hvor du vil installere xp) da kan du fjerne partisjonen(e) for så å opprette på nytt, og installere windows! Jeg TRUR jeg har oppstart fra hd før cd! men hvis jeg setter inn xp kommer det opp sånn "trykk en knapp for å starte fra cden" Endret 6. oktober 2004 av RuZleBIFf Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Pokker, glemte helt NTFS. Om jeg ikke husker feil så skal det finnes noen oppstartsdiskett som støtter NTFS... Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Her finner du den bootdisken du trenger: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hvis problemet er at USB-tastaturet ikke funker i DOS/BIOS, så er det en innstilling i BIOS for dette. Sjekk at denne er satt riktig. Det er riktig at du skal velge CD/DVD-ROM som "first boot device". Når du starter PC'en med XP-CD'en og får opp meldingen "trykk en tast...", og gjør det, vil installasjonen starte. Du kan velge å reparere en installasjon, en ny installasjon over den gamle eller en helt frisk, ren installasjon. Husk disketten med SATA-drivere hvis du bruker SATA-disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå