Christer1 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei. Jeg har Abit A17 og vil gjerne bruke speedfan til å få satt ned hastigheten på skjermkort vifta fordi den bråker sånn.. Noen som vet hva jeg må gjøre? eller virker ikke speedfan på hovedkortet? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 tror ikke SpeedFan kan gjøre noe med skjermkortet.. bare hk Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 tror ikke SpeedFan kan gjøre noe med skjermkortet.. bare hk Vifta er tilkoblet hovedkortet med sånn 3pins kontakt.. Skal det ikke gå da? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Christer vis du har kjøpt deg et nytt skjermkort så råder jeg deg til å IKKE sette ned hastigheten på den vifta på skjermkortet, det kan føre til at kortet blir alt for varmt og en dag du skrur på pcen så er skjerkortet øddlagt og det var de penge ut av vinduet. Men har du derimot det gammle geforec 440MX kortet eller hva du hadde, så er det jo egentlig ikke så farlig og om det går ann å sette ned hastigheten på skjermkort vifta vet jeg ikke noe om, tror jeg faktisk ikke har hørt om noen som har gjort det før heller, men er ikke helt sikker, noen andre får nok hjelpe deg med det. Som jeg sa først har du nytt skjermkort og helst ikke vil miste de pengene du brukte på det så råder jeg deg til å la vifte være i fred, altså ikke sette ned hastigheten. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Christer vis du har kjøpt deg et nytt skjermkort så råder jeg deg til å IKKE sette ned hastigheten på den vifta på skjermkortet, det kan føre til at kortet blir alt for varmt og en dag du skrur på pcen så er skjerkortet øddlagt og det var de penge ut av vinduet. Men har du derimot det gammle geforec 440MX kortet eller hva du hadde, så er det jo egentlig ikke så farlig og om det går ann å sette ned hastigheten på skjermkort vifta vet jeg ikke noe om, tror jeg faktisk ikke har hørt om noen som har gjort det før heller, men er ikke helt sikker, noen andre får nok hjelpe deg med det. Som jeg sa først har du nytt skjermkort og helst ikke vil miste de pengene du brukte på det så råder jeg deg til å la vifte være i fred, altså ikke sette ned hastigheten. Har nytt ja, med denne og denne i en annen type eller no, med 3 pins kontakt i hovedkortet, gjør ikke no om jeg setter ned hastigheten da? Tror jeg kjøper meg den nye typen av vifta, og setter den på 20 db.. Holder vel med kjøling? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Da vil det nok det ja, når du har kjøpt heatsink så har du heller ikke egentlig bruk for den vifta du har kjøpt, Skjermkortet mitt er Sapphire R9800 Pro Ultimate Edition og den er uten vifte altså bare med en heatsink som sapphire har lagd og det funker perfekt. Så jeg ville egentlig da har glemt vifta, men vis du absolutt må ha den vifta så er det værtfall ikke noe farlig å sette ned hastigheten vil jeg tro! Lenke til kommentar
Silent_Bob Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Christer1! jeg har også spurt om dette her. har samme HK, og speedfan finner bare en hd, og det er alt! har ikke funnet noen løsning på det <.< Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Christer1! jeg har også spurt om dette her.har samme HK, og speedfan finner bare en hd, og det er alt! har ikke funnet noen løsning på det <.< Fillern.. Får vel kjøpe chipset kjøler og ny skjermkort kjøler da Kjipt! Og cpu kjøler en annen gang. Fins det noen andre programmer som kan brukes til å styre viftene da? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg vet ikke christer men vil bare si at google er en fin venn, hvem vet hva du finner der vis du søker? Lenke til kommentar
Silent_Bob Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 er ikke så lurt å stille på chipset cooleren uansett. skal kjøpe en fanless chipset cooler selv for 65kr på digital impuls. skjermkortet trenger vell den styrken viften kjører på... kjøpte meg fanless vga-kjøler også jeg, fra digital impuls Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå