rvenes Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Kordan blei alt til her på jord? Greit nok at vi finner opp det eine og det andre stoffet no, men det er jo ein blanding av alt det vi har fått tildelt. Kven/Kordan/Korleis kom alt her til jorda/universet? Kor stort er verdensrommet? Ok, lat oss sei vi er kommet til verdens ende, kva er så bak den igjen? Av og til tenker man på sånne merklige ting, og man får vel aldri svar? Kordan kom alt til her? Big bang? Kvifor blei det big bang? Gud? som mekka alt? Kor kom gud fra da? ... kan jo bli sprø av mindre... Nei, sjå meir tv og Discovery, så kanskje ein får svar? men eg har mine tvil... Edit! fant nettopp denne posten! http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=293875 Endret 5. oktober 2004 av Cornel Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Når vi dauner så får vi ihvertfall avkreftet/bekreftet om det finnes liv etter døden, og da kan man jo tenke seg til at en gud lagde verden eller ikke.. Men inntil da, Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Du spør mer enn tusen vise kan svare. Husk at dette er rett ved, på, og langt forbi grensen av hva vi kjenner til, og antar som sant, av naturvitenskap i dag. Vi kjenner til hvordan store deler av ting henger sammen, men i det store puslespillet, finner vi flere spørsmål enn vi finner svar. Derfor blir dette stort sett spekulasjoner, fantasier, overbevisning, tro, religion og livssyn. Hva tror du? Det er ingen som vet helt sikkert. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Når vi dauner så får vi ihvertfall avkreftet/bekreftet om det finnes liv etter døden, og da kan man jo tenke seg til at en gud lagde verden eller ikke.. Men inntil da, Men inntil da må vi anta det med ferrest kompliserte implikasjoner, nemlig at det IKKE finnes en gud og IKKE finnes et "liv etter døden". Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 hmm det er jo folk som har vore død noken minutter også kommet tilbake. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 hmm det er jo folk som har vore død noken minutter også kommet tilbake. http://www.near-death.com/ Utrolig god side det der. Meget interessant. Etter hva jeg har forsått, har jeg hatt en "nær-døden-opplevelse". Jeg var ikke i ferd med å dø, men det var en eller annen underbevisst ting som skjedde i hjernen før jeg våknet... i en drøm. Og det var ekstraordinært... det kan jeg banne på. Man kan jo spekulere i om dette da er en nær-døden-opplevelse, for det er jo, som går tydelig frem i mange av eksemplene, bare noe som skjer inni hjernen. Jeg tror da dessverre at nær-døden-opplevelsene, selv der man er i ferd med å dø, ikke er mer enn en hjerneaktivitet som skjer før kroppen slukner. Jeg vet ikke – og jeg har ikke lest så mye –, men jeg synes det gir mening. Litt trist er det også. Vi gleder oss til å råtne, ikke vel? Og jeg vet ikke hvordan Universet ble til. Jeg tror ikke en Gud skapte det. Men Big Bang, som det skal være så sterke beviser for, høres ikke så mye friskere ut for meg. Jeg vet ikke. Ingen vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå