NuckChorris Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Har søkt på dette, men fant ingenting som gav meg svar Jeg har planer om å gå på Noroff: Multimedia Design 3D Design & Animasjon 3D Spill Design Er det noen som har gått denne veien? Og spesielt i Bergen, siden jeg har hørt negative ting om skolene i Oslo og Lillehammer, men vet ikke hvordan det er i Bergen.. Og det viktigste av alt..er det noen som har fått jobb etter å ha fullført denne utdanningen? Endret 5. oktober 2004 av San_Lopez Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 kan bare si det lykke til. Personlig har jeg dårlig erfaring med privatskole men kjenner en som har jobb som spillutvikler og tester. Han gikk på skole i Oslo og har levd for dette hele livet sitt. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Har hørt mye fælt om Noroff på linje med ITakademiet Sinnsykt høy studieavgift og dårlig utdannelse som ikke blir særlig "respektert" av fremtidige arbeidsgivere (or so I've heard). Ser at studiene har en varighert på ett år - hvor mye kan man lære på ett år egentlig? Ikke særlig mye, det er sikkert! Vil tro at multimedia design og 3D design & animasjon er de to som mest sannsynlig vil gi deg jobb etterpå. Hvis du vil bli spill-mekker holder det ikke med et stakkars 1-årig kurs på noroff! Lærer de bort noe programmering i det hele tatt, egentlig? Les for øvrig denne artikkelen på gamer.no hvis du ikke alerede har gjort det. Har du vurdert NITH? Jeg går 1. året der nå (i Bergen, ja) og digger det hittil Det er nok ikke rette stedet hvis du bare tenker design og sånt.. Er mer systemutvikling, programmering og denslags det går i. Endret 5. oktober 2004 av Loomy Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvorfor ikke vurdere utdanning ved et offentlig universitet? Koster noen hundrelapper i semesteret og skolene er velkjente. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Ser at studiene har en varighert på ett år - hvor mye kan man lære på ett år egentlig? Ikke særlig mye, det er sikkert! Man kan laere ganske mye i lopet av et aar hvis man bare gaar inn for det, og har man betalt x antall tusen kroner for et aar, da hadde hvertfall jeg sorget for at jeg hadde laert mest mulig i lopet av det aaret... Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 kan bare si det lykke til. Personlig har jeg dårlig erfaring med privatskole men kjenner en som har jobb som spillutvikler og tester. Han gikk på skole i Oslo og har levd for dette hele livet sitt. Hvilken skole gikk han på da? Tester? Hvordan får man en slik jobb? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 kan bare si det lykke til. Personlig har jeg dårlig erfaring med privatskole men kjenner en som har jobb som spillutvikler og tester. Han gikk på skole i Oslo og har levd for dette hele livet sitt. Hvilken skole gikk han på da? Tester? Hvordan får man en slik jobb? er vel ren og skjær flaks, tror det er ytterst få som får jobb innen spillutvikling og testing. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Ser at studiene har en varighert på ett år - hvor mye kan man lære på ett år egentlig? Ikke særlig mye, det er sikkert! Man kan laere ganske mye i lopet av et aar hvis man bare gaar inn for det, og har man betalt x antall tusen kroner for et aar, da hadde hvertfall jeg sorget for at jeg hadde laert mest mulig i lopet av det aaret... Jojo, selvsagt.. Men da kan man jo bare kjøpe seg et par lærebøker for en knapp tusenlapp og lære det på egenhånd, fremfor å måtte betale 80 lakser. Hvorfor ikke vurdere utdanning ved et offentlig universitet? Koster noen hundrelapper i semesteret og skolene er velkjente. 2 ord: Ex. Phil Endret 5. oktober 2004 av Loomy Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvorfor ikke vurdere utdanning ved et offentlig universitet? Koster noen hundrelapper i semesteret og skolene er velkjente. 2 ord: Ex. Phil Greit nok at ex.phil er pain in the ass, men jeg skjønner ikke hvorfor du bruker hundretusener av kroner på privatskole kun fordi du må ta ex.phil på et Universitet. Det er tross alt ikke _så_ mye pes, og det er noe fornuftig i pensum også (tro det eller ei). Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg hadde planer om å gå Bachelor of Multimediaystems på Noroff i Stavanger, men valgte å ikke gjøre det. Det var flere grunner, pengene var en ting. I tillegg har jeg hørt en del negativt om ryktet om Noroff i jobb-bransjen.. Nå er jeg VELDIG glad jeg ikke valgte Noroff. Snakket med noen kjenninger i Stavanger, og hørte at der vurderte elevene ved Noroff å saksøke Noroff, fordi undervisningen sugde. De fikk ikke det de hadde krav på, og vurderte om de hadde kasta bort et år og 80.000.. Jeg valgte Mediemanagement på Høgskolen i Gjøvik, noe jeg IKKE angrer på. Her er det rimelig heftig, om du vil gå noe design, finnes det Mediedesignlinje her. Samma pris som universitet, slipper ex.phil og man får Bachelorgrad. Miljøet her er også supert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå