Gå til innhold

Skru hk rett på aluminium?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk det nye hk'et mitt idag(MSI K8 Platinum Edition)

Så lurte jeg på om jeg bare skulle skru det rett på aluminiums kabinettet?

Det fulgte ikke med noe skruer eller noe..

Føler jeg er litt newb nå men men :blush:

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva kan skje hvis jeg skrur det på den alu. plata da?

Sprenger vel ikke håper jeg :!:

Nei, men mest sannsynelig vil det brenne opp.

Er det firkatete hull eller runde hull på hk plata?

Er det runde så er det bare å ta seg en tur på clas ohlson. Er de firkantede så veit jeg ikke. Har hittil kun sett de på lian li.

Det er de gullfargede skrune som brukes på runde hull. bildet tatt fra clas ohlson. vare nummer 32-6275

326275_X_2004-07-06_085407.jpg

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Merk at du skal FØRST skru inn de gullfargede spacerene, SÅ skal du legge hovedkortet på, og TIL SLUTT skal du skru det fast med vanlige skruer.

Og pass på at du får spacerene på rett sted. Det er IKKE bra med en spacer som står opp under hovedkortet uten at det er behov for den. Det blir samme effekt som om du ikke hadde brukt spacere i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Og pass på at du får spacerene på rett sted. Det er IKKE bra med en spacer som står opp under hovedkortet uten at det er behov for den. Det blir samme effekt som om du ikke hadde brukt spacere i det hele tatt.

De spacerene leder faktisk ikke strøm, men det er forsatt ikke bra.

Lenke til kommentar

De spacerne jeg har sett, og har , er da av messing eller noe sånt, og leder strøm som bare det! Målte akkurat nå for å være sikker!

Det er vel en del av jordinga på hovedkortet, så det må de gjøre?

Uansett, angående feste på ei aluminiums-plate.. du kan jo bruke hva som helst som spacere, så lenge du er sikker på at de ikke flytter på seg, og at de sitter godt fast. Vanlige skruer med dobbel mutter bør funke.

Lenke til kommentar

på enkelte hovedkort er området der skruene skal inn, så er omtmrådet forhøyd slik at man ikke trenger spacers.. En kamerat av meg kjøpte seg ett kabinett, der fulgte det ikke med spacers, men områdene der skruene skal var forhøyd, og vi peiste bare inn hovedkortet uten problemer..

Lenke til kommentar

Hehe, har prøvd dette med min p3. Det sko du sett det kom enormt med røyk når de lodde klattene under hovedkortet kom i kontakt. Jeg håper inderlig du ikke gjør noe slikt med et slikt hovedkort du har kjøpt! Du kan jo fek.s prøve med et P1 hovedkort visst du har et tilgjenngelig ( Men dette kan vel kanskje gå utover st.Forsyningen ?)

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra??

Spacerne eller standoff´s som de også kalles, er i de aller fleste tilfelle laget i messing, som faktisk er en meget god strømleder!

det er mulig han tenker på de plast-støttene..

Lenke til kommentar
Jeg fikk en sånn boks med sånna spacere av han fyren fra pcstyling.no idag..

Det var ikke med i kabinettet mitt av en eller annen grunn..

Det fulgte med harddisk fester ja.. De sto i kabinettet..

-Lasse

høres ut som om du har fått et brukt kabinett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...