AndersT2 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Dette er ingen tråd om ytelse, men er MX1000 noe lettere en MX700, fant ingen vekt på nettet med en gang. Noen som har erfaring med begge? Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg vet ikke, men det er et lodd inne i mx musene(ihvetfall 510) som man kan ta ut. hvis det hjelper noe.. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Jeg kan veie dem. Vent litt... EDIT: MX1000 = 168gram MX700 (med de medfølgende oppladbare batteriene) = 171gram. MX700 (med vanlige "engangs" batterier) = 159 gram. EDIT2: ingen lodd inni MX700ene mine ihvertfall... Endret 5. oktober 2004 av schmelck Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Fortell litt mer om forskjellene også, Schmelck. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Fortell litt mer om forskjellene også, Schmelck. Gjerne! Batteritid: MX1000 = lader jeg kanskje en gang i uka. MX700 = lader jeg vel ca hver 2-3 dag. Ergonomi: MX1000 = helt fantastisk, kan ikke beskrive med ord hvor deilig den er å holde i/bruke! MX700 = synes den var veldig deilig, helt til jeg fikk MX1000, nå synes jeg at MX700 virker sikkelig jalla og føler at den skal falle ut av hånden min hele tiden... Knappene: MX1000 = helt fantastiske, bedre plassert MX700 = Helt ok, dessverre ingen sidescrolling. Lag/nøyaktighet: MX1000 = helt fantastisk MX700 = helt OK for å være en "gammel" trådløs mus... Annet: MX1000 = tre lysdioder for gjennværende batteri MX700 = jalla blinkende rødt lys når batteriet blir dårlig... Endret 5. oktober 2004 av schmelck Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hehe, OK. Bra, Schmelck. *Ha lyst på MX1000* Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hehe, OK. Bra, Schmelck. *Ha lyst på MX1000* Jeg vil anbefale alle å kjøpe MX1000, den er verdt hver eneste krone! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Fortell litt mer om forskjellene også, Schmelck. Gjerne! Batteritid: MX1000 = lader jeg kanskje en gang i uka. MX700 = lader jeg vel ca hver 2-3 dag. Ergonomi: MX1000 = helt fantastisk, kan ikke beskrive med ord hvor deilig den er å holde i/bruke! MX700 = synes den var veldig deilig, helt til jeg fikk MX1000, nå synes jeg at MX700 virker sikkelig jalla og føler at den skal falle ut av hånden min hele tiden... Knappene: MX1000 = helt fantastiske, bedre plassert MX700 = Helt ok, dessverre ingen sidescrolling. Lag/nøyaktighet: MX1000 = helt fantastisk MX700 = helt OK for å være en "gammel" trådløs mus... Annet: MX1000 = tre lysdioder for gjennværende batteri MX700 = jalla blinkende rødt lys når batteriet blir dårlig... Batteritiden på din mx700 er nok pga slitte batterier. Jeg lader min ca 1 gang i uka. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har mx700 og vurderer å oppgradere til 1000. Men funker basene omhverandre på de musene? jeg har to pc'er og har ikke lyst å kvitte meg med mx700... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Noen spørsmål fra meg: Hvordan er mx1000 i forhold til mx900? Er mx1000 en millomting mellom ergonomien til denne (tenker da egentlig på versjonen uten trackball) og funksjoner/design til mx serien? Lyser de batteri indikator diodene såpass sterkt at de er irriterende for lysfølsomme folk om natta? Kan alle knappene på musa forandres etter ønske som på mx900? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Yngvejos: nei, det har alltid vært sånn, har en gammel MX700 også, den må lades nesten hver dag... THacker: om du kan koble MX1000 til MX700 basen er jeg ikke sikker på, men du kan ikke lade MX1000 i MX700 basen da de ikke er like fysisk. Men hvis du ikke vil kvitte deg med MX700 så kan du vel bruke den på den ene PCen og MX1000 på den andre? P-in-P: MX700 og MX900 er jo akkurat like unntatt overførings teknologien (bluetooth vs RF) og fargen. Så MX1000 er fortsatt milesvis foran MX900. Jeg har (men bruker ikke lenger) en Logitech Marble FX som liknet på den du linket til, og ergonomien kan kanskje sammenliknes, men jeg føler at med MX1000 så har de kommet så nærme den perfekte ergonomiske utforming som du kan komme. Men du har vel egentlig rett i det, den perfekte ergonomi, med alle mulige funkjsoner + overlegent design. Batteriindikatorene lyser KUN når du rører musa (og ca 5sek etter at den sist ble flyttet på), og nei, de lyser ikke sterkt i det hele tatt :-) Ja alle knappene kan forandres til akkurat det du vil, inkl. tastekombinasjoner ol. Endret 5. oktober 2004 av schmelck Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Fristelsen ble for stor, så nå har jeg den i bruk. Den føltes lettere og glattere enn MX700, og har ett bedre krep på den. Eneste minusen, er et bakover knappen (for nett bruk osv) sitter litt for langt bak, og litt høyt, dette var bedre på MX700, men en vanesak. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Yngvejos: nei, det har alltid vært sånn, har en gammel MX700 også, den må lades nesten hver dag... THacker: om du kan koble MX1000 til MX700 basen er jeg ikke sikker på, men du kan ikke lade MX1000 i MX700 basen da de ikke er like fysisk. Men hvis du ikke vil kvitte deg med MX700 så kan du vel bruke den på den ene PCen og MX1000 på den andre? P-in-P: MX700 og MX900 er jo akkurat like unntatt overførings teknologien (bluetooth vs RF) og fargen. Så MX1000 er fortsatt milesvis foran MX900. Jeg har (men bruker ikke lenger) en Logitech Marble FX som liknet på den du linket til, og ergonomien kan kanskje sammenliknes, men jeg føler at med MX1000 så har de kommet så nærme den perfekte ergonomiske utforming som du kan komme. Men du har vel egentlig rett i det, den perfekte ergonomi, med alle mulige funkjsoner + overlegent design. Batteriindikatorene lyser KUN når du rører musa (og ca 5sek etter at den sist ble flyttet på), og nei, de lyser ikke sterkt i det hele tatt :-) Ja alle knappene kan forandres til akkurat det du vil, inkl. tastekombinasjoner ol. er ikke bluetooth raskere en RF teknologien? ser de reklamerer med Trådløs Fast RF, noe nytt? husker de gode gamle trådløse at de ikke klarte å holde følge med trådmuser. er dette en saga blått? mx1000 venter på meg på postkontoret Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 MX 700 og MX1000 oppdateres like ofte som en trådmus, noe som er 125 bilder i sekundet. De gamle trådløse oppdatertes saktere, husker ikke hvor mye, men nok til at det lagget en del ved spilling, det gjør ikke de nye. Eneste grunn til at mange spillere ikke liker trådløse, er nostalgia, og psyken, men den store grunnen er vel at musen flyr ikke så langt når de bli skikkelig sinna, de trådløse knuser som vanlig i møtet med veggen :!: Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Fikk Mx1000 i dag, hadde Mx 700 før. Synes MX1000 er bittelitt bedre... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Trådmus er jo lettere enn trådløs mus. Det er en viktig grunn. Lenke til kommentar
SG3001 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg synes i hvertfall at MX1000 "våkner" mye kjappere en MX700. En liten detalj som irriterer en smule med MX1000: Det virker som den tipper litt litt til venstre når tommelen ligger på "stigbrettet". Men kanskje det bare er tommelen min som er veldig tung.. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg synes i hvertfall at MX1000 "våkner" mye kjappere en MX700. En liten detalj som irriterer en smule med MX1000: Det virker som den tipper litt litt til venstre når tommelen ligger på "stigbrettet". Men kanskje det bare er tommelen min som er veldig tung.. Sånn var det med min også, men etter litt bruk så ble "pad'sene" slitt bittelitt slik at det ble gjevnet ut, anbefaler uansett noen hyperglides, da blir den enda bedre... Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er det "gummiert" overflate på mx1000 musa? Har nemlig en gammel MouseMan Wheel optical som jeg må kvitte meg med. Problemet er at det er brukt en slags gummi på sidene. Denne har etter en stund reagert kjemisk og skiftet farge fra mørkeblå til lysegrønn og blitt "skrukkete" i tillegg. Ser så sinnsykt stygt ut. Tror jeg skal holde meg til plast fremover Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Er det "gummiert" overflate på mx1000 musa? Har nemlig en gammel MouseMan Wheel optical som jeg må kvitte meg med. Problemet er at det er brukt en slags gummi på sidene. Denne har etter en stund reagert kjemisk og skiftet farge fra mørkeblå til lysegrønn og blitt "skrukkete" i tillegg. Ser så sinnsykt stygt ut. Tror jeg skal holde meg til plast fremover Hadde samme musa selv, men den gummien var jo rimelig ekstrem. MX1000 har også enslags gummi på sidene, men en helt annen type (det kjennes ihvertfall slik ut). Kjennes mer ut som MX700 gummien. Regner med at Logitech har lært å bruke "rikitg" gummi. Endret 8. oktober 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå