Gå til innhold

Bitsetting på BENQ1620

WeeR

Anbefalte innlegg

Heisann.

Driver å prøver å få bitsetting til å fungere her, men skjønner ikke mye, derfor har jeg ett par spørsmål:

Hvordan få brenneren til å brenne DVD+R som DVD-ROM?

(Bruker Nero 6.3.1.20)

Trenger jeg ett program for å gjøre dette, eller blir det gjort automatisk?

Hvordan sjekke at bitsettningen fungerer?

Jeg kjøpte meg for kort tid siden en BENQ 1620 for å kunne ha denne muligheten, etter å ha brent en film i Nero med denne brenneren nå, får jeg på "Disc Info" opp at Booktype er DVD-ROM. Men når jeg prøver å sjekke dette med en plate som jeg brant på den gamle brenneren min (NEC1000 flasha til NEC1100). så kommer det opp at denne også har book type DVD-ROM...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for gode svar.

Jeg kjøpte altså en ny brenner pga bitsetting, noe som den gamle også hadde, jaja :)

Den nye brenner værtfall - også, så da kan jeg prøve dette på en xbox jeg sliter med å få til å lese brente plater.

(Var derfor jeg ville ha bitsetting også, for å få det til å virke på denne xboxen).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
gå til http://support.benq.com og last ned firmware B7K9 til brenneren hvis du vil brenne -R plater, den orginale firmwaren er ganske dårlig på -R brenning, spesielt på 4x eller lavere hastighet. 8x, 12x og 16x -R virker dog stort sett ok med orginal firmware også.

Har akkurat handlet meg BenQ DW1620 jeg også og handlet inn 60 stk Samsung DVD-R 4x plater siden de var billige og jeg er n00b på dette :blush:

Så da bør jeg kanskje oppdaterte firmware? Hvordan gjør man dette? Og om jeg gjør det så funker vel fortsatt 8x, 12x og 16x brenning bra?

Uff, mye styr med DVD brenning virker det som :hmm:

Lenke til kommentar
Hadde noen giddet seg å tatt et par minutt å forklart meg hva bitesetting er?? eller gi meg en link der jeg kan lese om dette??

OC-Freak, Plextor PX-716A  støtter en bitesetting?

Kort fortalt gjør bitsetting at DVD+R/RW/DL identifiseres som DVD-ROM og det gjør den kompatibel med flere dvd spillere.

DVD-R er mer kompatibel enn DVD+R uten bitsettting

DVD+R med bitsetting er mere kompatibel enn DVD-R.

Bitsetting på DVD+R plater er kanskje ikke nødvendig hvis spilleren allerede støtter DVD+R, men ved Double layer brenning er det nærmest en nødvendighet.

Plextor PX-716A støtter bitsetting ved hjelp av PlexTools v2.17.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...