DaWgMiNaToR Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har en 120GB Seagate S-ATA harddisk og bruker et Epox 8KDA3+-hovedkort. Problemet er at når jeg skal installere Win XP, finner ikke setupen harddisken. Hva kan jeg gjøre for å løse dette? Lenke til kommentar
DaWgMiNaToR Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Joda, ser på guiden. Men får det fremdeles ikke til....er vel litt n00b når det gjelder S-ATA...hehe Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Joda, ser på guiden. Men får det fremdeles ikke til....er vel litt n00b når det gjelder S-ATA...hehe Hva er det du ikke forstår, du putter i XP cd'n booter, og trykker F6 når det står at du skal laste inn SCSI drivere, ta da og putt inn en diskett med S-Ata driverne, så går det nok Lenke til kommentar
DaWgMiNaToR Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Fikk ikke med noen diskett med S-ATA drivere(kan jeg eventuelt bruke driver-CDen til hovedkortet?)....tingen er at jeg hadde tidligere en P-ATA disk som ble ødelagt rimelig fort....så satte jeg inn en S-ATA disk i stedet....og nå er jeg der jeg er nå...(sitter på en annen maskin nå...hehe) Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Fikk ikke med noen diskett med S-ATA drivere(kan jeg eventuelt bruke driver-CDen til hovedkortet?)....tingen er at jeg hadde tidligere en P-ATA disk som ble ødelagt rimelig fort....så satte jeg inn en S-ATA disk i stedet....og nå er jeg der jeg er nå...(sitter på en annen maskin nå...hehe) Tror de skal ligge på cd'n til hovedkortet, heter silicon eller sil ettellerannet, ellers ligger dem på siden til hovedkort produsenten din, anyway, få disse over på disketten. NB: Tror ikke du leste Guiden så godt, les den engang til, alt står her Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 En trenger vel ikke floppy på et nForce3 250GB med native satacontroller, men du må gå inn i BIOS og enable sata. Epox 8KDA3+ Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 En trenger vel ikke floppy på et nForce3 250GB med native satacontroller, men du må gå inn i BIOS og enable sata. Epox 8KDA3+ Man trenger floppy fordi Windows XP ikke har innebygde S-ATA drivere. De må lastes spesielt under installasjon. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) En trenger vel ikke floppy på et nForce3 250GB med native satacontroller, men du må gå inn i BIOS og enable sata. Epox 8KDA3+ Man trenger floppy fordi Windows XP ikke har innebygde S-ATA drivere. De må lastes spesielt under installasjon. Nei, ikke på nF3 250 og Intel ICH6, der er satacontrolleren native på SouthBridge og da skal en ikke trenge driver på diskett. fra sataguiden: B) Du trenger ikke å legge inn ekstra drivere da disse vil bli lagt inn under XP- installasjonen, dersom hovedkortet har native SATA kontroller. Dette gjelder: *Intel hovedkort med southbridge brikkesettene ICH5/ICH5R eller ICH6/ICH6R, F.eks. 875P/865PE og 915/925 baserte kort. *AMD 64 med nForce3 250GB brikkesett med SATA integrert i "sørsiden". Sjekk manualen for om dette er tilfellet og hvilke kontakter som er de integrerte/originale/native. Endret 5. oktober 2004 av mantra17 Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg ser at det Epox-kortet har 2 native-sata og 4 andre, så han skal slippe å laste inn drivere hvis han har OS-disken på de to nativeportene. Hvis han bruker en av de fire Siliconportene, ja da må han laste inn driver fra floppy. Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 XP har ikke driver for SATA, driveren MÅ hentes fra en floppy. Kjører kun SATA disker selv, men på en ekstra kontroller, promise TX4. Ser det som sikrest å kjøre på PCI kontrollerkort istedet for HK kontrolleren. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 XP trenger ikke drivere for S-ATA, den trenger drivere for "ekstere" kontrollere, og de to som er native i chipsettet trenger man altså ikke drivere til. Det er nok de 2 portene ved AGP porten som er native Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 XP trenger ikke drivere for S-ATA, den trenger drivere for "ekstere" kontrollere, og de to som er native i chipsettet trenger man altså ikke drivere til. Det er nok de 2 portene ved AGP porten som er native Nettopp, har prøvd å forklare dette nå over to poster nå Og ja de to native-portene står litt vondt til ved AGP-slot'en, så det gjelder kun hvis trådstarter har koplet OS-disken til en av disse to. Lenke til kommentar
DaWgMiNaToR Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Takker for hjelpen! Nå tror jeg at jeg skal få orden på dette her.. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 XP trenger ikke drivere for S-ATA, den trenger drivere for "ekstere" kontrollere, og de to som er native i chipsettet trenger man altså ikke drivere til. Det er nok de 2 portene ved AGP porten som er native Nettopp, har prøvd å forklare dette nå over to poster nå Og ja de to native-portene står litt vondt til ved AGP-slot'en, så det gjelder kun hvis trådstarter har koplet OS-disken til en av disse to. Vi lever i en vanskelig verden Håper det går bra for DaWgMiNaToR nå, noe jeg tror Lenke til kommentar
arna Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 XP trenger ikke drivere for S-ATA, den trenger drivere for "ekstere" kontrollere, og de to som er native i chipsettet trenger man altså ikke drivere til. Det er nok de 2 portene ved AGP porten som er native Jeg har installert xp SP2 og jeg får ikke forespørsel om drivere på min kontroller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå