Gå til innhold

Feilmelding i explorer

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at explorer klikker når jeg går inn på den ene disken min.

For å forklare litt bedre: Jeg har to disker, hvorav den ene er partisjonert, mens den andre er på 160GB. Den som ikke er partisjonert er det som "klikker" når jeg går inn på den i "min datamaskin"

Den var rimelig full, så jeg regna med at det muligens var problemet, men med 1,53GB ledig burde ikke det være problemet.

Jeg har kjørt ad-aware og spybot uten resultater. Noen som har et bra forslag som kan løse dette uhyre kjedelige problemet?

BTW: kjører win xp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testa litt mer, og finni ut noen merklige ting.

Om jeg bare går rett inn på partisjonen, så klikker det ikke, men om jeg scroller så klikker det.

Har sletta ei mappe så nå er det 10GB ledig på den partisjonen.

BTW: det er heller ikke en egen disk, det er partisjon på 135GB. Den andre delen av disken brukes som os partisjon og fungerer.

Virker rett og slett som om klikken kommer når jeg scroller rett innafor e:

Lenke til kommentar

Hadde kanskje hjulpet litt å beskrive feilen, 'klikker' kan bety hva som helst.

Det kunne kanskje være en .avi fil du har liggende i root på den disken?

Btw, det er feil å si at disken din ikke er partisjonert. Alle disker er partisjonert, enten de har en eller flere partisjoner.

Kan muligens virke som flisespikking, men unøyaktige definisjoner kan gjøre det vanskelig å skjønne hva man forteller.

Lenke til kommentar

For å rydde opp i disk.spørmålet først.. Jeg har 2 sata disker, derav den ene er delt opp i to partisjoner, mens den andre bare har en partisjon. Det er den disken som er delt i to partisjoner det er trøbbel med, og det er den største av partisjonene som det er en feil på.

Feilen er at explorer må slutte. Det jeg på godt norsk kaller at explorer klikker.

Den forekommer mest når jeg scroller nedover (med mus eller pil) i øverste nivå på partisjonen.

Om jeg går inn i ei mappe og scroller der, skjer det ikke noe. (Jeg har ikke registert noe hvertfall)

Håper dette rydder opp i evt misforståelser, og at noen kan kommer på noen lure løsninger annet enn å formatere og partisjonere på nytt.

EDIT: Legger til feil-info:

AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: xvid.dll

ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00047d0f

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...