Gå til innhold

Hvis jeg kjøper Pinnacle Studio 9 til 595,-

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, hvis jeg kjøper Pinnacle Studio 9 til 595,- kan jeg da laste inn en film, velge en del av filmen (en enslig farge som er rundt det jeg vil ha igjen) gjøre det jeg ikke vil ha gjennomsiktig så legge det over en annen film?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har laget en animasjon, rendert det og vil legge det over annen film (uten gråfargen som er rundt det animerte elementet.)

Kjipt og bruke 595kr for å så finne ut at jeg ikke kan gjøre det jeg vil med det... :blush:

Takk for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt Studio 9 en del, tror ganske sikkert at denne muligheten ikke er tilstede.

Men Adobe kommer med Premier Elements, hvis de ikke allerede har kommet med den. Du kan sjekke om den har mulighet for dette.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

Tror det skal være mulig med FRI og GRATIS programvare. Merk at jeg ikke har prøvd ut dette, men:

1) Åpne filmen med VirtualDub.

2) Spytt den ut som BMP- eller PNG-filer.

3) Lag et script i GIMP som gjør den ønskede farge-select-operasjonen + resten.

4) Kjører scriptet på alle filene du spyttet ut med VirtualDub.

5) Bruk VirtualDub til å merge alle filene tilbake til en film.

Burde funke i teorien... noen som har innvendinger?

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg rett så er det her snakk om chroma keying - å velge ut en farge. Det kan du gjøre i Premiere. Jeg har likevel ingen personlig erfaring med det så andre bør supplere. Men Premiere er definitivt ikke gratis heller - men du kan jo laste det ned i en trial så du får gjort jobben.

Lenke til kommentar

Har nettopp testet dette i studio 9 plus (faktisk versjon 9.3).

Irriterende at de tar betalt for en oppgradering, men det ble bare sånn.

Bilde i bilde, blue/green screen, og 2 videospor er nyhetene.

I blue/green screen kan du velge hvilken som helst farge i videospor 1 som skal erstattes av videospor 2. Det tok 15min før jeg fattet fremgangsmåten, men så var det enkelt.

Sjekk www.pinnaclesys.com og let opp studio9 plus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...