freddern Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Som overskriften sier, hvis jeg kjøper Pinnacle Studio 9 til 595,- kan jeg da laste inn en film, velge en del av filmen (en enslig farge som er rundt det jeg vil ha igjen) gjøre det jeg ikke vil ha gjennomsiktig så legge det over en annen film? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har laget en animasjon, rendert det og vil legge det over annen film (uten gråfargen som er rundt det animerte elementet.) Kjipt og bruke 595kr for å så finne ut at jeg ikke kan gjøre det jeg vil med det... Takk for alle svar... Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 tror ikke det.. Skal ikke si det 100% sikkert, bruker ikke studio9 mye men har igjalfall ikke til nå funnet ut av det og trodde ikke det gikk ann.. Noen andre som kan svare=? Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Har brukt Studio 9 en del, tror ganske sikkert at denne muligheten ikke er tilstede. Men Adobe kommer med Premier Elements, hvis de ikke allerede har kommet med den. Du kan sjekke om den har mulighet for dette. Endret 5. oktober 2004 av berntmh Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Som de over sa; det funker ikke. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Tror det skal være mulig med FRI og GRATIS programvare. Merk at jeg ikke har prøvd ut dette, men: 1) Åpne filmen med VirtualDub. 2) Spytt den ut som BMP- eller PNG-filer. 3) Lag et script i GIMP som gjør den ønskede farge-select-operasjonen + resten. 4) Kjører scriptet på alle filene du spyttet ut med VirtualDub. 5) Bruk VirtualDub til å merge alle filene tilbake til en film. Burde funke i teorien... noen som har innvendinger? Lenke til kommentar
freddern Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Hva med adobe premiere eller aftereffects eller noe slikt da? kan jeg det der? Det er jo ikke en så komplisert prosess så det burde jo være mulig uten å investere i et profesjonellt redigerings programm til 20.000kr... Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvis jeg forstår deg rett så er det her snakk om chroma keying - å velge ut en farge. Det kan du gjøre i Premiere. Jeg har likevel ingen personlig erfaring med det så andre bør supplere. Men Premiere er definitivt ikke gratis heller - men du kan jo laste det ned i en trial så du får gjort jobben. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Pinnacle slipper en ny variant av Studio, nemlig Studio Plus. Her er en av nyhetene nettopp dette. Må nok legge på noen hundrelapper iforhold til prisen du nevner for å få den nye varianten. /Øystein Lenke til kommentar
pr Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har nettopp testet dette i studio 9 plus (faktisk versjon 9.3). Irriterende at de tar betalt for en oppgradering, men det ble bare sånn. Bilde i bilde, blue/green screen, og 2 videospor er nyhetene. I blue/green screen kan du velge hvilken som helst farge i videospor 1 som skal erstattes av videospor 2. Det tok 15min før jeg fattet fremgangsmåten, men så var det enkelt. Sjekk www.pinnaclesys.com og let opp studio9 plus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå