Gå til innhold

LCD skjerm til ungene. Spill/film

bamsefar

Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag å komme med et par gode forslag på LCD skjermer til en venn av familien. Han skal ha LCD skjerm til hver av ungene, noe som betyr 3 skjermer om jeg ikke husker helt feil. Dere kan jo selv få høre hva han skriver:

Jeg er i markedet etter 17' flatskjermer til hver av ungene. Finner jo flatskjermer til ca. 3000 med innebyggede høyttalere, men er redd de bare egner seg til kontorbruk. Ettersom det stilles andre krav til en spill-skjerm enn kontor - og jeg forventer at flatskjerm til ungene skal ha en viss levetid håper jeg å kunne rådspørre deg..

Kan vel gå opp til ca 4000 pr. stk.

Så kommer problemet. Overrasket som jeg er over at han vil strekke seg så langt, så holder det fortsatt ikke til hva jeg hadde tenkt å foreslå.

Han ene nærmer seg vel 13år, dvs FPS som CS og lignende kommer vel på trappene snart. De andre er ikke langt bak heller, så det må være noen skjermer som takler litt raske FPS spill.

I tillegg så vet jeg at de er veldig glade i å se på film, så skjermen må takle dette også. Først hadde jeg tenkt å foreslå NEC1760NX, eller min egen skjerm Samsung 173T, men problemet er igjen prisen. Tviler på at han vil strekke seg noe spesielt mer. Man kan jo håpe at man får litt rabatt pga kvantumet, men det er jo en bob bob sak.

En siste ting er at han er veldig veldig veldig skeptisk på webshop, så derfor vil jeg holde meg til de 3 butikkene jeg virkelig stoler på. Skjermen (har fått inntrykk av at han helst vil ha 3 like) bør helst fås kjøpt på Netshop, Komplett eller PSData.

Gode råd er dyre, og jeg er helt blakk. 911 over hit takk.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom prisen på de gode skjermene du allerede har foreslått er et problem, kan du spørre ham om hvor raskt han ønsker mas om nye skjermer igjen. Etter det jeg har forstått, er de to skjermene såpass gode at de bør holde ganske lenge. Han eldste har vel begynt å tjene egne penger før det er fornuftig å bytte ut skjermen om den er god nok; en god skjerm varer lenge og spør du meg bør man være bevisst på kvalitet her ettersom det tross alt er det man ser på hele tida foran PC'en.

Jeg tviler desverre på at du får noe særlig kvantumsrabatt på bare 3 skjermer, men det jo lov å prøve seg. Jeg har tidligere fått beskjed fra Multicom om at de matcher prisen om jeg finner tilsvarende oppsett hos en konkurrent så du kan jo prøve deg litt på den måten.

Lenke til kommentar

Takk folkens, han hadde selv sett på 710T og etter at "jeg" (dvs, dere) gikk god for den så ble det kjøp hos Netshop.no.

Tror han var rimelig ivrig i å få skjermen i hus, så tror ikke at han hadde orket å vente 2-3 uker Enden. Men jeg skal huske det jeg, noen andre som skal ha enda en skjerm ser det ut til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...