Chosiso Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) 2 stk ble lettere skadet i flere Lyn nedslag i Bergen idag. Det har lynet og Tordnet helt vilt idag! Du kan lese mer av saken på Denne siden Endret 5. oktober 2004 av Chosiso Lenke til kommentar
KAS Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Bor du i Bergen? Fortell gjerne hva du mener med at det har "lynet og tordnet helt villt". Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Bor du i Bergen? Fortell gjerne hva du mener med at det har "lynet og tordnet helt villt". Han mener at det har lynet og tordnet helt villt. Dette kan jeg bekrefte siden jeg faktisk BOR i Bergen Faktisk regnet ekstremt mye de siste dagene også... Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Bor du i Bergen? Fortell gjerne hva du mener med at det har "lynet og tordnet helt villt". Det har Lynet og Tordnet helt siden kl 3 igår.. Det var helt sykt hvor mye det regnet og Tordnet.. Det haglet til og med.. Lenke til kommentar
total Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Fortell gjerne hva du mener med at det har "lynet og tordnet helt villt". fra en klimatologs synspunkt går det ut på en adiabatisk lapserate fører til at temperaturen synker når luft går oppover, noe som resulterer i en våtadibatisk lapserate. I Bergen vil dette si at varm, fuktig, og ustabil luft har blitt påført ustabilitet pga. orografisk heving, noe som har ført til at Det har lynet og Tordnet helt vilt Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 var noe hevy torden i stavanger i går kveld , sånne sikklig lange Brakk på 2-3 min (et brak) ca 10-20 sånne varte i litt over en halv time , var rask med og plukke ut alt elektrisk utstyr Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 var noe hevy torden i stavanger i går kveld , sånne sikklig lange Brakk på 2-3 min (et brak) Lenke til kommentar
KAS Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det har Lynet og Tordnet helt siden kl 3 igår.. Det var helt sykt hvor mye det regnet og Tordnet.. Det haglet til og med.. Heldiggriser. Her på Østlandet er det bare kyststrøkene som har fått noe å kikke på, noe som ikke er så uvanlig når vi kommer så langt utpå året som nå. BTW, lang tid mellom hver gang det lynte? Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 været var helt sykt. ved vestkanten var en rundkjøring oversvømt helt, med kumlokket 5 meter ned veien, fordi vannet hadde strømmet opp og blåst lokket vekk. det hadde haglet så mye at veiene var snødekt mange steder. en dame mistet kontrollen på motorveien og sklei på snøen midt opp på midtrabatten. flere steder var der køer på hundre+ meter fordi trafikken ikke kunne kjøre fortere, siden det var så mye oversvømt vei. er sykt glad jeg rigget til lynvern helgen før. to av de. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Ja det var helt vilt. Det lynte ned innen 1km for meg når eg var ute med hunden igår. Beinet hjem på flekken altså. :S Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 pappa var på buisness tur til bergen og kjørte forbi i taxi akkurat i det lynet slo ned i de 2 stakkarne rett ved siden av.hele bilen hadde ristet, bra gummi avleder lyn.. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 pappa var på buisness tur til bergen og kjørte forbi i taxi akkurat i det lynet slo ned i de 2 stakkarne rett ved siden av.hele bilen hadde ristet, bra gummi avleder lyn.. det er karosseriet og ikke gummien som "redder deg" når du er i bil.. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) (bilde utgått) Endret 10. oktober 2004 av KAS Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 http://www.energy.sintef.no/produkt/lynreg..._yesterday2.gif Tøff! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå