Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger forslag til wlan ruter - Tele2

Anbefalte innlegg

Jeg har 0 peil på trådløst, men så er det noen jeg kjenner som lurer på om jeg kan anbefale ... hehe.

Trenger forslag til wlan nic for bærbar, enten pcmcia eller usb (tror usb blir å foretrekke)

Trenger forslag til wlan ruter som skal kobles til en thompson 510i fra Tele2.

Sikkerhet er viktig (som jeg aner lite om).

Ikke for dyr (aner ikke hva de la i det, men bare kom med noen forslag).

Vanlig bruker, skal ikke bruke noe avanserte funksjoner, bare de kan surfe og laste ned så er de fornøyd.

Jeg syns det er viktig at produktet har en bra hjemmeside hvor man finner doc, drivere, og har lett tilgang på support den veien.

Kan også være kjekt at det følger med tlf support på ruteren (selv om jeg burde klare å lese den manualen selv, har jo satt opp vanlige hjemme rutere før), men tenker litt sånn hvis jeg ikke er der. Jeg driver jo ikke 24/7 support for alle og enhver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen forslag? Har vært å sett litt rundt, men har litt problem med å finne noe fornuftig.

802.11g ser ut som en fin ting

wpa? har noen dette? de lister jo opp wep som bare det.

NAT har de jo fleste, men PAT? altså portforwarding? men vet ikke om dette nødvendigvis er viktig.

Har noen mulighet for å skjule SSID? eller skaper slikt problemer?

TKIP????

Må støtte Tcp/Ip ruting, kan være gøy å ha pppoe, men er ikke nødvendig på tele2 nettet.

SNMP er vel en sånn sak som gjør det enkelt å hente ut logger over aktivitet på "brannmuren" regner jeg med ... hvor vanligt er dette?

hmm ... forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...