benknude Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Noen som har litt peiling på golf2 her? synes at chocken er litt for lenge på, når jeg starter bilen om morgenen er chocken nesten på i 10 min før den skrur seg av. hvordan kan dette justeres? Et annet spørsmål er hvordan er det mulig å få vann i coilen? kjørte i en diger vanndam så motoren døde, jeg viste ikke hva som var skjedd, men løsnet en og en kabel av de som går inn i coilen og blåste, det var vann inni alle kablene. hvordan forhindre dette så det ikke skjer igjen? Takker for svar Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Ikke misforstå, men hvordan vet du at choken er åpen i 10min.? Har motoren veldig høy tomgang i 10 min.? Et annet spørsmål er hvordan er det mulig å få vann i coilen? kjørte i en diger vanndam så motoren døde, jeg viste ikke hva som var skjedd, men løsnet en og en kabel av de som går inn i coilen og blåste, det var vann inni alle kablene. hvordan forhindre dette så det ikke skjer igjen? Pluggledningene du mener? Skift dem, isolasjonen er råtten. Er det andre ledninger det er snakk om, skal de tåle en skvett vann, men silikon rundt kabelskoene gjør susen. Lenke til kommentar
benknude Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Jepp høyt turtall i ca 10 min, det er veldig irriterende. Tennplugg ledningene ja, sorry jeg er trøtt skriver mye feil. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har du en 1,8l 90hk motor? Lenke til kommentar
benknude Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 nei, 1,6 75hk Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 lite kjøleveske kan gi slike symptomer... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Choken styres av en bimetallfjær (en spiralfjær som enkelt sagt vrir seg når den blir varm) Denne fjæren blir enten varmet elektrisk idet du setter på tenningen, eller den blir varmet av kjølevannet, den er satt opp med en viss "forspenning" når den er kald (som får lukket chokespjeldet), og ettersom den varmes opp åpnes speldet mer og mer. Du kan justere chokehuset (rund klump på forgasser som du ser chokespjeldakselen går inn til hvis du ser ned i forgasser) Vrir du dette huset så choken går litt "løsere" på kan det hjelpe, men det er også en justeringsskrue for hvor mye gass choken gir, disse to tingene er justert i forhold til hverandre, så dette er en justering du trenger litt "motorøre" for å få riktig Når det er sagt, er det riktig som "kloppen" sier, at kjøleveskenivået kan gi problemer med choken (forutsatt at den da varmes av vann og ikke strøm.) Det ser du om det går vannslager innom forgasseren... Lenke til kommentar
benknude Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 mekanikerern min sa at jeg måtte bytte til blyfri 98 i steden for blyfri 95. At det kom vann inn i fordeleren var ikke farlig. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Motoren din har en Solex 2E2 gasser, dette er lunefulle gassere som enkelt fortalt funker eller funker ikke. Er flere ting som kan være årsaken til turtallet, bla. en deffekt voksventil, men det kan også være lekkasje på vacuumslanger osv. Det enkleste og trolig billigste(!) er å skaffe en brukt gasser på høggern, koster ca.500,- At du må fylle 98oct er bare tull, motoren skal gå kjempefint på 95oct. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 benknude Skrevet 06/10/2004 : 11:00 mekanikerern min sa at jeg måtte bytte til blyfri 98 i steden for blyfri 95. At det kom vann inn i fordeleren var ikke farlig. Å si at "det ikke er farlig" med vann inn i en fordeler, er vel en sannhet med visse modifikasjoner... Det er ikke farlig for liv og helse nei, men får du vann inne i fordeler-lokket kommer du ikke langt!!! Det er da forskjell på om det er vann under deksel/ hette til fordelerlokk, hvis du har det, men det minste tegn til fuktighet inne i selve fordelerlokket er lik problemer. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Opus Skrevet 06/10/2004 : 12:38 Er flere ting som kan være årsaken til turtallet, bla. en deffekt voksventil, men det kan også være lekkasje på vacuumslanger osv. Opus, kan jeg spørre litt of topic hva en voksventil er, har aldri hørt om det? Lenke til kommentar
benknude Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Skreiv litt feil: choken er på i ca 10 min, så skrur den seg av. Men etter å ha kjørt en liten stund er det putselig et volsomt turtall, jeg vet ikke hvorfor dette skjer, noen som vet dette? takker for svar Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 benknude Skrevet 10/10/2004 : 14:15 Skreiv litt feil: choken er på i ca 10 min, så skrur den seg av. Men etter å ha kjørt en liten stund er det putselig et volsomt turtall, jeg vet ikke hvorfor dette skjer, noen som vet dette? takker for svar Det er jo brått en litt annen problemstillig da...' Men er det da sånn og forstå at turtallet altid er høyt (når motor er blitt varm?) Lenke til kommentar
benknude Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Viss jeg tar av tenningen og skrur den på igjen og ruser motoren litt forsvinner det. men når jeg kjører en stund igjen så blir turtallet høyt igjen. dette er litt farlig egentlig, for når jeg kjører inn i kryss må jeg ta inn cluchen og så bremse. hva er galt? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Viss jeg tar av tenningen og skrur den på igjen og ruser motoren litt forsvinner det. men når jeg kjører en stund igjen så blir turtallet høyt igjen. dette er litt farlig egentlig, for når jeg kjører inn i kryss må jeg ta inn cluchen og så bremse. hva er galt? Som jeg skrev i min forrige post, kan voksventilen, en av vacuumslangene, en elektrisk bryter eller intern dyse være gåen. Dette er relativt vanlige feil på 2E2 forgassere, som gir symptomene som du beskriver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå