EpziloN Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hallo. har et lite problem her, jeg skal skrive ut en liste over navn funnet i en string array, eller nesten alle. om det samme navnet er lagret flere ganger så skal kun kolonne nummer og rad nummer skrives ut. f.eks. svada [7][11] [9][3] yada[3][2] lada[5][3] håper dere skjønner hva jeg mener, sorry om jeg er litt dårlig til å forklare. koden så langt: if (brukteFelter = false) { System.out.println("Ingen oljeselskaper registrert"); } else { System.out.println("Følgende oljeselskaper er registrert"); System.out.println(); for (int radnr=0; radnr<15; radnr++) { for (int kolnr=0; kolnr<25; kolnr++) { if (eier[radnr][kolnr] != null) { skjerm.outln(eier[radnr][kolnr] + " [" + radnr + "]" + " [" + kolnr + "]"); } } } } break; Epz. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Dette funker kanskje...var det noe sånt du var ute etter? public void funnet(string sokenavn) { if (brukteFelter = false) { System.out.println("Ingen oljeselskaper registrert"); } else { System.out.println("Følgende oljeselskaper er registrert"); System.out.println(); for (int radnr=0; radnr<15; radnr++) { for (int kolnr=0; kolnr<25; kolnr++) { if ((eier[radnr][kolnr] != null) && (eier[radnr][kolnr] == sokenavn)) { System.out.println(eier[radnr][kolnr] + " [" + radnr + "][" + kolnr + "]"); } } } } } Endret 5. oktober 2004 av lodott Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 hallo. har et lite problem her, jeg skal skrive ut en liste over navn funnet i en string array, eller nesten alle. om det samme navnet er lagret flere ganger så skal kun kolonne nummer og rad nummer skrives ut. f.eks. if (brukteFelter = false) { System.out.println("Ingen oljeselskaper registrert"); } else { System.out.println("Følgende oljeselskaper er registrert"); http://www.ifi.uio.no/~inf1000/obliger/oblig2.pdf Du skulle jo ha levert obligen 24/9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå