Gå til innhold

Hvordan lage bin og cue filer?


audhage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Er det noen her som vet hvordan man lager bin og cue filer?

Det skal IKKE brukes til piratkopiering, BARE sikkerhetskopier.

 

Takker for alle svar.

 

Mvh Audun Hagen

Det skal kunne gjøres med Clone Cd :)

 

Synes dette forumet har blitt litt paranoid i forhold til "mulig piratkopiering", altså at brukere trenger noe som kan benyttes til piratkopiering. Og derfor som dere ser, så må trådstartere alltid spesifisere at f.eks programmet IKKE skal brukes til piratkopiering O.L, for å unngå å bli flamet... Synes dere "ANTI PIRATKOPIERINGS" brukere bør roe dere litt i grann...

Jeg sier ikke dette fordi at jeg er for piratkopiering, men det blir så dumt at folk blir flamet bare fordi de utelater den info om hva de skal bruke det til.

(hadde jeg ikke tatt sistnevnte info med, så ville sikkert jeg blitt beskjylt for å være for piratkopiering.)

:no:

Lenke til kommentar

cdrdao + xduplicator

 

men som regel så går det helt fint å omdøpe .bin til .iso og brenne som .iso

 

når du allerede har ei .bin-fil , så vet jeg ikke helt hvor lett det er å finne ut hvordan toc/cue fila skal se ut, for den beskriver jo hvordan .bin-fila er bygd opp, det er jo det den er til for

Lenke til kommentar

jeg har aldri i mitt liv hatt brukt for Cue fil når jeg allerede har en bin fil. hva er egentlig Cue fil godt for? er jo bare å konvertere Bin fila om til ISO punktum. å lage en ISO fil er så enkelt som dette:

bruk et ISO program f. eks UltraISO eller WinISO, dra de filene du vil ha i Bin/Iso fila til programmet og lagre fila som ISO/Bin, da vil den lage fila i det formatet du vil ha selv.

 

men jeg lurer fortsatt på hva Cue filer er godt for.

Lenke til kommentar

en .cue fil er en ren tekstfil av følgende format:

 

FILE "filnavn.bin" BINARY TRACK 01 MODE1/2352 INDEX 01 00:00:00

 

dvs. de ser slik ut som regel, har selv ikke sett de annerledes, men iom at .bin kan være i enten 2048 eller 2324 bytes per sektor så kan .cue fila reflektere dette.

 

man kan godt bruke formatet over som en mal på alle .bin filer, men jeg ser ingen grunn til det siden .bin kan mountes direkte i daemontools. så hvorfor i all verden konvertere til .iso? merarbeid?

 

Thompzen: sikker på at du kan spore feilbrenning til mangel på .cue 2/100 virker som et tynnt grunnlag og kan være resultat av dårlig plate. det er uansett første gangen jeg har hørt snakk om at mangel på .cue fører til feilbrenning

Lenke til kommentar
Synes dette forumet har blitt litt paranoid i forhold til "mulig piratkopiering", altså at brukere trenger noe som kan benyttes til piratkopiering. Og derfor som dere ser, så må trådstartere alltid spesifisere at f.eks programmet IKKE skal brukes til piratkopiering O.L, for å unngå å bli flamet... Synes dere "ANTI PIRATKOPIERINGS" brukere bør roe dere litt i grann...

Jeg sier ikke dette fordi at jeg er for piratkopiering, men det blir så dumt at folk blir flamet bare fordi de utelater den info om hva de skal bruke det til.

(hadde jeg ikke tatt sistnevnte info med, så ville sikkert jeg blitt beskjylt for å være for piratkopiering.)

:no:

Enig med du her. Så fort det er snakk om .bin filer, torrents, etc, så slenger en moderator innom og roper PIRATKOPIERING ER ULOVLIG og stenger tråden. Torrents og .binfiler kan faktisk brukes til lovlige hensikter.

 

Det ødelegger inntrykket av forumene her med den strenge policyen her.

Lenke til kommentar
en .cue fil er en ren tekstfil av følgende format:

 

FILE "filnavn.bin" BINARY TRACK 01 MODE1/2352 INDEX 01 00:00:00

 

dvs. de ser slik ut som regel, har selv ikke sett de annerledes, men iom at .bin kan være i enten 2048 eller 2324 bytes per sektor så kan .cue fila reflektere dette.

 

man kan godt bruke formatet over som en mal på alle .bin filer, men jeg ser ingen grunn til det siden .bin kan mountes direkte i daemontools. så hvorfor i all verden konvertere til .iso? merarbeid?

 

Thompzen: sikker på at du kan spore feilbrenning til mangel på .cue 2/100 virker som et tynnt grunnlag og kan være resultat av dårlig plate. det er uansett første gangen jeg har hørt snakk om at mangel på .cue fører til feilbrenning

i de fleste tilfeller, der cue-fila ser ut som du nevner, ER jo dette en .iso,så da er det jo ikke snakk om konvertering, men å endre filnavn, men noen programmer krever vel at de skal hete .iso

Lenke til kommentar
Synes dette forumet har blitt litt paranoid i forhold til "mulig piratkopiering", altså at brukere trenger noe som kan benyttes til piratkopiering. Og derfor som dere ser, så må trådstartere alltid spesifisere at f.eks programmet IKKE skal brukes til piratkopiering O.L, for å unngå å bli flamet... Synes dere "ANTI PIRATKOPIERINGS" brukere bør roe dere litt i grann...

Jeg sier ikke dette fordi at jeg er for piratkopiering, men det blir så dumt at folk blir flamet bare fordi de utelater den info om hva de skal bruke det til.

(hadde jeg ikke tatt sistnevnte info med, så ville sikkert jeg blitt beskjylt for å være for piratkopiering.)

:no:

Enig med du her. Så fort det er snakk om .bin filer, torrents, etc, så slenger en moderator innom og roper PIRATKOPIERING ER ULOVLIG og stenger tråden. Torrents og .binfiler kan faktisk brukes til lovlige hensikter.

 

Det ødelegger inntrykket av forumene her med den strenge policyen her.

Dere tar på en måte feil, for selv om trådstarter ikke har som hensikt å piratkopiere, kan andre som leser tråden ha andre hensikter. Referer til retningslinjene:

 

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

 

Merk dere ordene: kan lede til.

Lenke til kommentar
Dere tar på en måte feil, for selv om trådstarter ikke har som hensikt å piratkopiere, kan andre som leser tråden ha andre hensikter. Referer til retningslinjene:

 

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

 

Merk dere ordene: kan lede til.

 

Det er fryktelig mye som kan føre til piratkopiering, og andre ulovligheter, og jeg synes at de som styrer her er litt for ivrige til å stenge tråder som kan lede til piratvirksomhet.

 

Dere aksepterte retningslinjene når dere registrerte dere.

 

 

Dere aksepterte retningslinjene når dere registrerte dere.

 

Hvis man i det hele tatt gadd å lese dem når en registrerte seg da ;)

Lenke til kommentar
Hvis man i det hele tatt gadd å lese dem når en registrerte seg da ;)

Desto mindre grunn til å klage over nazimoderatorer fra den niende sirkelen i helvete.

 

Forumet er ikke, og skal heller ikke bli et sted hvor assorterte småtroll kan komme og spørre om hjelp til det nye piratkopierte spillet sitt. Om det er urettferdig og dumt, finnes det helt sikkert andre forum hvor folk kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...